Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Boryszew zawiesił rozmowy ws. zakupu spółek z grupy Saar Gummi

0
Podziel się:

Powodem zawieszenia jest podpisanie przez doradcę niemieckiej spółki wyłączności na sprzedaż z innym oferentem.

Boryszew zawiesił rozmowy ws. zakupu spółek z grupy Saar Gummi
(Antonio Muñoz Palomares/Dreamstime)

Firma Boryszew czasowo zawiesiła negocjacje w sprawie nabycia aktywów przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej SaarGummi GmbH oraz SaarGummi Deutschland GmbH. Powodem zawieszenia jest podpisanie przez doradcę niemieckiej spółki wyłączności na sprzedaż z innym oferentem.

_ Zarząd Boryszew informuje, że do spółki wpłynęła informacja od PricewaterhouseCooper (PWC) - doradcy w procesie sprzedaży SaarGummi GmbH i SaarGummi Deutschland GmbH o podpisaniu umowy o wyłączności na sprzedaż aktywów SaarGummi z innym oferentem i tym samym nastąpiło czasowe zawieszenie negocjacji Boryszew ze sprzedającym _ - czytamy w komunikacie.

Spółka Saar Gummi zalicza się do grona największych producentów systemów uszczelnień na świecie z około 20% udziałem w światowym rynku uszczelek dynamicznych i statycznych dla rynku samochodowego. Największymi klientami są producenci marek Volkswagen, BMW, Mercedes, Ford oraz Opel / General Motors i Porsche. Grupa posiada 12 zakładów produkcyjnych (w tym 3 joint-venture) w: Niemczech, Brazylii, Czechach, Hiszpanii, USA, Chinach, Indiach, Rosji i na Słowacji, zatrudniających łącznie ponad 4 300 osób.

W ostatnich miesiącach Boryszew złożył oferty na szereg spółek z sektora motoryzacyjnego z Europy Zachodniej (m.in. niemieckie AKT, SaarGummi i Meteor Group, francuskie Sealynx, włoskie Cablelettra) oraz na zakup fabryki w Indiach. Akwizycje mają być sfinansowane po części z planowanej obecnie emisji akcji z prawem poboru.

Narastająco w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 90,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 39,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3133,81 mln zł wobec 2227,51 mln złotych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)