Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bytom prognozuje 22,5 mln złotych straty netto

0
Podziel się:

Spółka odzieżowa Bytom prognozuje, że w 2010 roku osiągnie przychody na poziomie 70,0 mln zł, w 2011 r. - 71,7 mln zł, zaś w latach 2012-2014 - odpowiednio: 102,7 mln zł, 121,1 mln zł i 131,2 mln zł w roku 2014 roku.

Bytom prognozuje 22,5 mln złotych straty netto
(Gripas/Dreamstime)

Spółka odzieżowa Bytom prognozuje, że w 2010 roku osiągnie przychody na poziomie 70,0 mln zł, w 2011 r. - 71,7 mln zł, zaś w latach 2012-2014 - odpowiednio: 102,7 mln zł, 121,1 mln zł i 131,2 mln zł w roku 2014 roku.

Według prognozy, strata netto ma wynieść w tym roku 22,5 mln zł, ale w kolejnych latach pojawi się już zysk netto - w 2011 roku 0,5 mln zł, w 2012 roku 3,6 mln zł, w 2013 roku 7,9 mln zł i w 2014 roku 13,0 mln złotych.

_ Prognozowane skonsolidowane wyniki finansowe poczynając od 2011 roku nie obejmują spółki zależnej Intermoda Fashion SA oraz spółki zależnej ZPJ Dolwis S.A. Zarząd ZO Bytom S.A. będzie dążył w najbliższym czasie do sprzedaży pakietu kontrolnego w spółce Intermoda Fashion S.A. oraz pakietu akcji w ZPJ Dolwis S.A. _ - czytamy w komunikacie.

W prognozie przyjęto założenia dotyczące nowej powierzchni handlowej sklepów otwieranych pod marką Bytom: do końca 2010 roku 0,5 tys. m2, w 2011 roku 2,3 tys. m2, w 2012 roku 1,6 tys. m.kw. a w 2013 roku 0,3 tys. m. kw. Strategia na lata 2011 – 2014 obejmuje również stworzenie nowej marki męskiej odzieży formalnej i uruchomienie 1,5 tys. m2 powierzchni handlowej sklepów, podano także.

_ Plan rozbudowy sieci detalicznej sklepów pod marką Bytom oraz stworzenia nowej marki formalnej mody męskiej a co za tym idzie prognoza wyników finansowych warunkowana jest pozyskaniem dodatkowego finansowania w wysokości 20 mln zł. Zarząd Z.O. Bytom SA zamierza pozyskać środki przeznaczone na planowany rozwój z nowej emisji akcji, która będzie kierowana do inwestora branżowego _ - czytamy dalej.

Strategia zakłada zmianę modelu biznesowego z firmy produkcyjno-handlowej na firmę handlową. Część produkcyjna firmy zostanie wydzielona i przeniesiona do spółki zależnej. Strategia zakłada koncentrację na sieci detalicznej działającej pod marką Bytom.

_ Na kolekcję marki będzie się składał pełen asortyment formalnej mody męskiej. Strategia obejmuje wprowadzenie w 2012 roku na rynek nowej marki, która będzie sprzedawana we własnej sieci monoshopów _ - podała spółka.

Przygotowując prognozę założono, że wzrost gospodarczy w latach 2010-2014 będzie dodatni, średni kurs euro będzie wynosił 4,0 zł, poziom inflacji nie będzie wyższy niż 4,0% oraz fakt pozyskania dodatkowego finansowania w wys. 20 mln. zł. przed 31 marca 2011 roku.

Zarząd Bytomia podawał już w tym roku, w połowie czerca, prognozy na lata 2010-1012, ale pod koniec lipca zostały one odwołane.

Narastająco w I-II kw. 2010 roku spółka miała 17,58 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 7,78 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 39,67 mln zł wobec 55,80 mln złotych.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)