_ Chcemy pozyskiwać agresywnie klientów. Z danych wynika, że osób nieubankowionych w Polsce jest już coraz mniej. Mocniejszy nacisk stawiamy więc na konta, ale pracujące, gdzie jest określony limit wpłat. W tym tygodniu ruszyła nasza kampania reklamowa _ z tym związana - mówi Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK.
Nowa reklama tym razem z udziałem francuskiego aktora Gerarda Depardieu ma zachęcić do zakładania konta w BZ WBK. Zarząd banku zapowiedział, że będzie to jedna z najdłuższych kampanii w naszym kraju.
Mateusz Morawiecki spodziewa się dwucyfrowego wzrostu portfela kredytów hipotecznych. _ Chcielibyśmy, aby kredytów w euro nie było więcej sprzedawanych niż w złotych _ - dodaje prezes.
Z kolei w segmencie małych i średnich firm bank oczekuje wzrostu kredytów o 8-13 proc.
W 2009 roku udział banku w zysku całej Grupy wzrósł do 79 proc. z 69 proc. w 2008 roku. _ Wcześniej bardzo duży udział w zyskach miał m.in. TFI. Teraz chcielibyśmy, aby wszystkie linie rozwijały się równo _ - mówi Morawiecki.
W 2009 roku dochody banku wzrosły o 2 proc. do 3,31 mld zł. Koszty w tym okresie spadły o 2 proc. do 1,64 mld zł, w tym koszty pracownicze o 0,8 proc., a koszty administracyjne o 6,4 proc.
_ Nie przeprowadzaliśmy zwolnień grupowych, ale wdrożyliśmy restrukturyzację. Mimo rozwoju rok do roku sieci placówek o ponad 100, z powodzeniem ograniczyliśmy koszty kadrowe, bez wprowadzania zwolnień grupowych _ - powiedział Morawiecki.
Wskaźnik kosztów do dochodów spadł w 2009 roku do 50 proc. z 51,6 proc.
W całym 2009 roku zysk netto grupy BZ WBK wyniósł 886 mln zł, czyli był o 4 proc. większy niż rok wcześniej. Udział banku w zysku grupy wzrósł do 79 proc. podczas gdy w 2008 roku wynosił on 69 proc.