Spółka Call2Action, działająca na rynku Digital Signage nie wyklucza przejścia z NewConnect na rynek główny GPW w perspektywie dwóch lat, poinformował członek zarządu Michał Maciuk w rozmowie z ISB. Spółka już w nadchodzącym roku może przeprowadzić akwizycje.
_ - Firma prowadzi w tej sprawie rozmowy. Zakładając ich powodzenie już w 2012 roku może dojść do akwizycji _ – powiedział Maciuk zapytany o możliwości dotyczące przejęć.
Maciuk zaznaczył, że rynek Digital Signage jest rozdrobniony i w perspektywie kolejnych dwóch lat na pewno będzie następowała jego stopniowa konsolidacja, ponieważ na trudnym rynku reklamowym skutecznie rywalizować mogą tylko największe podmioty. Dodał, że w ciągu dwóch lat spółka może przenieść notowania na rynek główny.
„Dynamiczny rozwój otwiera nam możliwość wejścia na rynek główny. Call2Action rozważa wejście na niego w perspektywie dwóch najbliższych lat" – poinformował Maciuk. Obecna kapitalizacja spółki kształtuje się na poziomie ok. 21,4 mln zł.
Spółka specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego na własnych nośnikach multimedialnych działających w technologii Digital Signage. Umożliwia ona zarządzanie siecią w czasie rzeczywistym, a także dywersyfikację i regionalizację przekazu. Firma dysponuje własną siecią ponad 3000 ekranów zlokalizowanych na terenach trzech ogólnopolskich sieci handlowych.
W III kwartale 2011 roku zysk netto spółki wyniósł 1,47 mln zł wobec 104 tys. przed rokiem a przychody wzrosły do 3,75 mln zł wobec niecałych 950 tys. zł przed rokiem. Maciuk liczy na to, że spółce uda się podtrzymać wysokie tempo wzrostu.
_ - Trudno nam wypowiadać się o całej branży, natomiast tempo wzrostu Call2Action było bardzo wysokie. Najlepiej obrazują to wyniki finansowe spółki w trzecim kwartale 2011 roku. Poza pozyskaniem znaczących reklamodawców rozpoczęliśmy także instalację kolejnej sieci nośników. Kompaktowe hipermarkety Tesco powiększą zasięg Call2Action o 67 miast Polski. Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać tak dynamiczny rozwój również w 2012 roku _ – zaznaczył członek zarządu spółki.
Jego zdaniem perspektywy wzrostu segmentu Digital Signage wynikają z trendów na całym rynku reklamowym.
_ - Powszechnym trendem w reklamie jest jej personalizacja. Nie wystarczą już zwykłe spoty i plakaty reklamowe emitowane czy rozwieszane w losowo wybranych miejscach. Aby przekaz był skuteczny musi odpowiadać aktualnym potrzebom konsumenta. To w tym rozwiązaniu upatrujemy szansę na rozwój Call2Action _ – powiedział Maciuk.