Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CEDC podwyższył prognozę zysku

0
Podziel się:

Central European Distribution Corporation (CEDC), największy producent, dystrybutor i importer napojów alkoholowych w Polsce, prognozuje zwiększenie rozwodnionego zysku netto na akcję w 2007 r.

CEDC podwyższył prognozę zysku
(PAP/ Szymon Pulcyn)

Central European Distribution Corporation (CEDC)
, największy producent, dystrybutor i importer napojów alkoholowych w Polsce, prognozuje zwiększenie rozwodnionego zysku netto na akcję w 2007 r. do poziomu od 1,56 USD do 1,72 USD z wcześniej ogłoszonego poziomu od 1,50 USD do 1,66 USD, podała spółka. W 2008 roku zysk na akcję ma wynieść od 2,00 USD do 2,10 USD.

CEDC prognozuje też wzrost sprzedaży netto w 2007 r. do poziomu 1,10-1,15 mld USD z wcześniej w tym roku ogłoszonego poziomu 1,05-1,10 mld USD. W 2008 roku sprzedaż netto ma być na poziomie 1,2-1,3 mld USD.

"Obserwujemy silny wzrost w zakresie podstawowych marek, które produkujemy i importujemy. Ponadto, w pierwszym półroczu 2007 r. zaobserwowaliśmy presję zniżkową dotyczącą cen surowego spirytusu, co miało pozytywny wpływ na nasz zysk operacyjny" - powiedział William Carey, prezes CEDC, cytowany w komunikacie.

"Przewidywany na dalszą część roku wzrost PKB Polski na poziomie 6 - 6,5% powinien mieć wpływ na wzrost popytu konsumentów na produkty markowe, z czego CEDC skorzysta dzięki dobremu przygotowaniu rynkowemu. Te pozytywne trendy wpływają na utrzymanie się mocnej pozycji CEDC, zarówno do końca tego roku jak i w roku 2008" - powiedział też Carey.

Firma podała, że w prognozie na rok 2007 i 2008 nie zostały uwzględnione dodatkowe akwizycje w Polsce i poza granicami kraju oraz potencjalny wpływ zmiany kursów walut na papiery dłużne CEDC.

Liczba akcji, która posłużyła do wyliczenia prognoz przychodów na akcję w 2008 r. wynosi 40,8 mln.

CEDC miał w I kw. 2007 roku stratę netto w wysokości 5,2 mln USD, w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 7,8 mln USD w tym samym okresie roku 2006.

Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, CEDC ogłosiła porównywalny zysk netto w I kwartale 2007 r. na poziomie 7,8 mln USD, czyli 0,20 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z 4,9 mln USD, czyli 0,14 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w tym samym okresie roku 2006.

CEDC podał, że przychody netto ze sprzedaży za pierwsze trzy miesiące 2007 r. wzrosły o 20% do 228 mln USD z 190 mln USD zaraportowanych w tym samym okresie roku 2006. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł natomiast o 30% do 18,9 mln USD z 14,6 mln USD w tym samym okresie 2006 r.

CEDC jest największym producentem wódki w Polsce. Wytwarza m.in. takie wódki jak: Absolwent, Żubrówka, Bols i Soplica. Działa za pośrednictwem 16 centrów dystrybucyjnych i 76 składów handlowych.

Spółka jest także największym dystrybutorem i importerem napojów alkoholowych w Polsce i na Węgrzech.

W ofercie handlowej CEDC znajdują się, m. in. takie marki, jak: Remy Martin, Jagermeister, Metaxa, Jim Beam, Sauza Tequila, Grant's, E&J Gallo, Sutter Home, Torres, Penfolds, wina Concha y Toro, piwa: Corona, Foster's i Guinness Stout, a także wodę Evian.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)