Central European Distribution Corporation (CEDC)
, największy producent, dystrybutor i importer napojów alkoholowych w Polsce, prognozuje zwiększenie rozwodnionego zysku netto na akcję w 2007 r. do poziomu od 1,56 USD do 1,72 USD z wcześniej ogłoszonego poziomu od 1,50 USD do 1,66 USD, podała spółka. W 2008 roku zysk na akcję ma wynieść od 2,00 USD do 2,10 USD.
CEDC prognozuje też wzrost sprzedaży netto w 2007 r. do poziomu 1,10-1,15 mld USD z wcześniej w tym roku ogłoszonego poziomu 1,05-1,10 mld USD. W 2008 roku sprzedaż netto ma być na poziomie 1,2-1,3 mld USD.
"Obserwujemy silny wzrost w zakresie podstawowych marek, które produkujemy i importujemy. Ponadto, w pierwszym półroczu 2007 r. zaobserwowaliśmy presję zniżkową dotyczącą cen surowego spirytusu, co miało pozytywny wpływ na nasz zysk operacyjny" - powiedział William Carey, prezes CEDC, cytowany w komunikacie.
"Przewidywany na dalszą część roku wzrost PKB Polski na poziomie 6 - 6,5% powinien mieć wpływ na wzrost popytu konsumentów na produkty markowe, z czego CEDC skorzysta dzięki dobremu przygotowaniu rynkowemu. Te pozytywne trendy wpływają na utrzymanie się mocnej pozycji CEDC, zarówno do końca tego roku jak i w roku 2008" - powiedział też Carey.
Firma podała, że w prognozie na rok 2007 i 2008 nie zostały uwzględnione dodatkowe akwizycje w Polsce i poza granicami kraju oraz potencjalny wpływ zmiany kursów walut na papiery dłużne CEDC.
Liczba akcji, która posłużyła do wyliczenia prognoz przychodów na akcję w 2008 r. wynosi 40,8 mln.
CEDC miał w I kw. 2007 roku stratę netto w wysokości 5,2 mln USD, w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 7,8 mln USD w tym samym okresie roku 2006.
Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, CEDC ogłosiła porównywalny zysk netto w I kwartale 2007 r. na poziomie 7,8 mln USD, czyli 0,20 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z 4,9 mln USD, czyli 0,14 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w tym samym okresie roku 2006.
CEDC podał, że przychody netto ze sprzedaży za pierwsze trzy miesiące 2007 r. wzrosły o 20% do 228 mln USD z 190 mln USD zaraportowanych w tym samym okresie roku 2006. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł natomiast o 30% do 18,9 mln USD z 14,6 mln USD w tym samym okresie 2006 r.
CEDC jest największym producentem wódki w Polsce. Wytwarza m.in. takie wódki jak: Absolwent, Żubrówka, Bols i Soplica. Działa za pośrednictwem 16 centrów dystrybucyjnych i 76 składów handlowych.
Spółka jest także największym dystrybutorem i importerem napojów alkoholowych w Polsce i na Węgrzech.
W ofercie handlowej CEDC znajdują się, m. in. takie marki, jak: Remy Martin, Jagermeister, Metaxa, Jim Beam, Sauza Tequila, Grant's, E&J Gallo, Sutter Home, Torres, Penfolds, wina Concha y Toro, piwa: Corona, Foster's i Guinness Stout, a także wodę Evian.