Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Efekt mundialu. Polacy rzucili się na chipsy, cukier i spirytus

0
Podziel się:

Wygląda na to, że mundial pomógł małym sklepom (do 300 m2). Dzięki zwiększonej sprzedaży chipsów wartość sprzedaży w tych placówkach wzrosła o 5,4 proc rok do roku i 2,4 w stosunku do poprzedniego miesiąca - wynika z danych CMR.

Najbardziej udanym dniem był dla sklepikarzy 19 czerwca.
Najbardziej udanym dniem był dla sklepikarzy 19 czerwca. (Bartek Syta)

Wygląda na to, że mundial pomógł małym sklepom (do 300 m2). Dzięki zwiększonej sprzedaży chipsów wartość sprzedaży w tych placówkach wzrosła o 5,4 proc. rok do roku i 2,4 w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Najbardziej udanym dniembył dla sklepikarzy 19 czerwca, czyli dzień meczu Polaków z Senegalem na piłkarskich Mistrzostwach Świata w Rosji. Tego dnia z dnia na dzień sprzedaż chipsów wzrosła aż o 160 proc. Efekt "biało-czerwonych" trwał jednak krótko. Już przy okazji kolejnych meczów, tj. "o wszystko" z Kolumbią i "o honor" z Japonią, sprzedaż chipsów dzień do dnia wzrosła tylko o odpowiednio 25 i 60 proc. Ogólnie, miesiąc do miesiąca, chrupek kupiono więcej o 12 proc.

Zobacz także: Zakaz handlu w niedzielę. Kto może stanąć za ladą

Zaskakująco w tym kontekście wypada sprzedaż złocistego trunku, czyli piwa. Jego sprzedaż w czerwcu wzrosła tylko o 1 proc. w porównaniu z majem. Należy jednak pamiętać, że maj był w tym roku wyjątkowo upalny, a majówka trwała praktycznie cały tydzień.

Czerwiec też należał do ciepłych, dlatego nie dziwi wzrost wydatków na lody. Kupiliśmy ich o 16 proc. więcej niż przed rokiem.

Tegoroczna obfitość owoców, również będąca efektem gorącej aury, najwyraźniej zachęciła nas do wyrobu domowej produkcji nalewek. Tak chyba trzeba wytłumaczyć wzrost sprzedaży spirytusu o 60 proc. oraz cukru żelującego o 160 proc.

Jak pokazują też dane CMR, w czerwcu 2018 r. średnia wartość transakcji wyniosła 13,72 zł - niemal tyle samo co w maju 2018 r. i o 6,7 proc. więcej niż w czerwcu 2017 r. Na duży wzrost średniej wartości koszyka w ujęciu rok do roku wpłynęły zarówno wyższe ceny żywności, jak i rosnąca liczba opakowań na paragonie.

Ogółem więc był to dobry miesiąc dla drobnych sklepikarzy. "Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4 proc. w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4 proc. wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3 proc. wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy" - czytamy w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)