Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CP Energia podtrzymuje prognozy

0
Podziel się:

Spółka podtrzymała po wynikach I półrocza prognozy na cały 2010 rok, które zakładają m.in. zwiększenie skonsolidowanych przychodów do 73,87 mln zł z 57,41 mln zł w 2009 roku.

CP Energia podtrzymuje prognozy
(Maica/iStockphoto)

Spółka CP Energia, zajmująca się obrotem i dystrybucją gazu ziemnego, w tym skroplonego LNG, podtrzymała po wynikach I półrocza prognozy na cały 2010 rok, które zakładają m.in. zwiększenie skonsolidowanych przychodów do 73,87 mln zł z 57,41 mln zł w 2009 roku.

_ Zarząd spółki podtrzymuje prognozy wyników opublikowane w raporcie bieżącym nr 8/2010 z dnia 17 marca 2010r. _ - głosi raport.

CP Energia prognozuje też, że wynik na sprzedaży wyniesie w tym roku ok. 1,47 mln zł (wobec 0,72 mln zł w 2009 r.; był to pierwszy pozytywny wynik w ujęciu rocznym), a wynik na sprzedaży powiększony o amortyzację ok. 5,63 mln zł (wobec 3,53 mln zł w 2009 r.).

_ Sukcesywne finalizowanie kolejnych projektów inwestycyjnych, które zwiększają skalę działalności Grupy nie przekłada się jeszcze na bezpośredni wzrost zyskowności na poziomie netto, należy natomiast zauważyć, iż marża brutto na sprzedaży utrzymuje się na poziomie ponad 20 proc. _ - napisano także w raporcie. Marża brutto wyniosła w I poł. tego roku 21,32 proc. wobec 26,45 proc. rok wcześniej.

CP Energia miała 2,62 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 0,60 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 31,36 mln zł wobec 30,13 mln zł rok wcześniej.

Celem strategicznym CP Energii jest budowa silnej pozycji na rynku usług dystrybucji i obrotu gazem ziemnym poprzez rozbudowę własnej infrastruktury.

Jak podano w raporcie, cele strategiczne w średnim terminie to: _ 1. Zdobycie, co najmniej trzeciej pozycji pod względem sprzedaży wśród operatorów specjalizujących się w dystrybucji i przesyle gazu ziemnego w Polsce. 2. Sprzedaż ponad 100 mln m3 gazu ziemnego rocznie do własnych odbiorców _.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)