_ Mimo, że analitycy spodziewali się spowolnienia rozwoju rynku, to mogę powiedzieć że jeśli chodzi o Cyfrowy Polsat do dnia dzisiejszego ma większą sprzedaż niż w analogicznym okresie 2008 r. _ - powiedział Libicki w rozmowie z telewizją TVN CNBC Biznes.
Dodał jednak, że dynamika wzrostu może być niższa niż przed rokiem ze względu na wyższą bazę porównawczą. _ To są procenty liczone w dwóch cyfrach _ - powiedział Libicki zapytany o dynamikę wzrostu.
Prezes podkreślił, że rezygnacje utrzymują się na stałym poziomie. W zeszłym roku wskaźnik CHURN (odejścia) Cyfrowego Polsatu wynosił 7,5%.
W całym zeszłym roku Cyfrowy Polsat pozyskał 659 tys. nowych abonentów telewizji DTH (direct to home) i zwiększył ich liczbę do 2,727 mln na koniec roku. Spółka ocenia, że jej udział w rynku platform cyfrowych wynosi 59% wobec 30% przypadających na Cyfrę+ i 11% platformy _ n _.
Spółka podała, że na koniec roku miała 2,727 mln abonentów i 300 tys. użytkowników dekoderów z systemem kodowania mogących odbierać płatną telewizję natychmiast po wniesieniu opłaty (pre-paid). Powołując się na publikacje prasowe i raport TVN, oceniła, że Cyfra+ miała w tym czasie 1,380 mln abonentów, a _ n _ 500 tys. abonentów i 92 tys. użytkowników _ telewizji na kartę _ (pre-paid).
_ Nie obserwujemy na razie żadnych ruchów na ARPU (średni przychód na jednego użytkownika) _ - zaznaczył Libicki. Szef Cyfrowego Polsatu zaznaczył, że segmentowi telewizji płatnej kryzys może sprzyjać, ponieważ ludzie więcej czasu spędzają w domu i są skłonni zapłacić za dodatkowe kanały, choć wydają mniej na inne, droższe rozrywki.
Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa Cyfrowego Polsatu miała 268,47 mln zł zysku wobec 113,4 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1133,57 mln zł wobec 796,7 mln zł.