Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Debiut Euromarku pod koniec września

0
Podziel się:

Euromark, właściciel marek Alpinus i CampuS, który chce zadebiutować na warszawskim parkiecie pod koniec września.

Euromark, właściciel marek Alpinus i CampuS, który chce zadebiutować na warszawskim parkiecie pod koniec września, zapowiada, że planuje akwizycje nie wcześniej niż za rok - poinformowali przedstawiciele spółki podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

"Myślę, że przejęć można się spodziewać nie wcześniej niż za rok. Rozmowy trwają, ale nie są jeszcze na takim etapie, by można było o czymkolwiek poinformować" - powiedział dziennikarzom Tomasz Kosk, wiceprezes Euromark. "Na akwizycje przeznaczymy minimum 15 mln zł z pozyskanych z oferty środków, ponieważ o kwotach tego rzędu trzeba mówić, gdy chce się przejąć znaną markę lub firmę, która ma jakiś udział w rynku" – dodał. Dla porównania Kosk podał, że marka Alpinus została przejęta za 18 mln zł.

_ Euromark Polska, właściciel trzech marek: CampuS, Alpinus oraz Stir Crazy działa jako projektant i dystrybutor odzieży i sprzętu turystyczno-sportowego (outdoorowego) własnych marek. Produkcja zaprojektowanych wyrobów zlecana jest głównie producentom działającym w Chinach. _ Debiutant zamierza pozyskać z giełdy około 37,6 mln zł w celu sfinansowania strategii rozwoju. Spółka przeznaczy 8 mln zł na rozwój marki Alpinus, 10,1 mln zł na rozbudowę sieci placówek detalicznych oraz franczyzowych marki Planet Outdoor, 3 mln zł na markę Stir Crazy. Dodatkowo firma chce otworzyć przedstawicielstwo na Ukrainie i na ten cel przeznaczy około 1,5 mln zł. Spółka zaoferuje w ofercie publicznej 2.443.750 akcji nowej emisji serii B oraz 1.872.000 istniejących akcji serii A. W transzy indywidualnej spółka zaoferuje 866.350 akcji, natomiast w instytucjonalnej 3.450.000 akcji.

Spółka w prospekcie emisyjnym podała, że maksymalna cena oferowanych akcji została ustalona na 20 zł. Natomiast 8 września zostanie ogłoszony przedział cenowy. Budowanie księgi popytu na akcje Euromarku odbędzie się w dniach 11 i 12 września. 13 września rozpoczną się zapisy inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, które zakończą się 15 września. Natomiast do 22 września zakończy się oferta i nastąpi przydział oferowanych akcji. Oferującym akcje Euromarku jest Millennium Dom Maklerski.

Po przeprowadzeniu oferty publicznej i wprowadzeniu programu motywacyjnego 57,3 proc. akcji spółki będzie należeć do TMR Investmenst Ltd. (wcześniej 95,8 proc.), 35,3 proc. do nowych inwestorów, 3,4 proc. do Tomasza Koska (wcześniej 4,2 proc.) oraz do 4 proc. do pracowników.

_ Grupa kapitałowa Euromark składa się ze spółki Euromark oraz dwóch spółek zależnych - Eurotech Leisure, która działa na terenie Wielkiej Brytanii i w Europie Zachodniej oraz Camar zajmującej się logistyką. _ Zgodnie z prognozą skonsolidowane przychody spółki wzrosną do 111,2 mln zł w roku obrotowym 2006/2007, a w roku 2007/2008 do 155,2 mln zł. Zysk operacyjny wzrośnie odpowiednio do 13,6 mln zł i 18,8 mln zł, EBITDA do 14,8 mln zł i 21,1 mln zł oraz zysk netto do 10,3 mln zł i 15,1 mln zł. Około 35 proc. skonsolidowanych przychodów jest realizowanych poza granicami Polski. W ostatnim roku obrotowym zakończonym w lutym 2006 roku (skonsolidowane dane pro-forma) firma uzyskała 82,4 mln zł przychodów oraz 6,5 mln zł zysku netto (8,1 mln zł po korekcie zdarzeń nadzwyczajnych). Euromark chce zwiększyć liczbę własnych salonów Planet Outdoor do 40 z obecnych 5 do 2010-2011 roku.

Poza Polską produkty marki CampuS sprzedawane są głównie w Rosji, Słowacji, Czechach i na Litwie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)