Delko, dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, który zadebiutował w piątek na GPW, jeszcze w tym roku może zrealizować co najmniej jedno przejęcie - powiedział dziennikarzom Dariusz Kawecki, prezes grupy.
_ Kontynuujemy rozmowy w sprawie przejęć. Będziemy się starać, żeby jeszcze w tym roku doszło do przynajmniej jednej akwizycji _ - powiedział prezes.
Spółka informowała wcześniej, że interesują ją głównie dystrybutorzy kosmetyków i środków czystości o przychodach w okolicy 50 mln zł.
Akwizycje regionalnych dystrybutorów artykułów drogeryjnych i kosmetycznych to główny cel emisyjny oferty publicznej Delko.
Spółka przydzieliła w ofercie wszystkie 1,5 mln oferowanych akcji po 9,5 zł za sztukę.
W transzy dużych inwestorów spółka oferowała 1.125.000 akcji, a w transzy małych inwestorów 375.000 akcji. Średnia stopa redukcji zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 85,87 proc. Delko pozyskało z emisji 14,25 mln zł.
Środki z emisji Delko zamierza wydać także na zasilenie kapitału obrotowego, na zakup systemu informatycznego oraz działania marketingowe.
Delko jest ogólnopolskim dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków. Prowadzi też sieć drogerii. Obecnie w systemie franczyzowym spółka ma 15 Blue Drogerii.
W 2007 roku przychody spółki wyniosły 306,8 mln zł, a zysk netto 3,56 mln zł. W 2008 roku Delko miał 405,6 mln zł przychodów, 9,42 mln zł zysku operacyjnego i 6,25 mln zł zysku netto.
Prognoza na ten rok zakłada wypracowanie 7,8 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 457 mln zł.
_ Wszystko idzie dobrze. Po wynikach trzeciego kwartału będziemy mieć pełen obraz _ - powiedział prezes.
_ Po siedmiu miesiącach widzimy, że nasz rynek ma dodatnie tempo wzrostu, nasze przychody rosną _ - dodał.
Ok. godz. 11.10 kurs Delko rósł o 11,6 proc. do 10,6 zł.