Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

DM PKO BP podniósł do "kupuj" rekomendację dla Barlinka

0
Podziel się:

Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP w raporcie z 17 stycznia podnieśli rekomendację do "kupuj" z "akumuluj" dla akcji Barlinka. Cena docelowa - 14 zł.

DM PKO BP podniósł do "kupuj" rekomendację dla Barlinka
(PAP / EPA)

*Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP w raporcie z 17 stycznia podnieśli rekomendację do "kupuj" z "akumuluj" dla akcji Barlinka i ustalili cenę docelową spółki na 14 zł, wynika z raportu, odtajnionego w piątek. *

W dniu wydania rekomendacji za jedną akcję producenta podłóg drewnianych inwestorzy płacili 10,89 zł, zaś w piątek o godz. 11:15 kurs Barlinka wzrósł o 0,57 proc. wobec czwartkowego zamknięcia i wyniósł 12,44 zł.

"Kurs akcji Barlinka nie obronił się przed znacznymi spadkami, zwłaszcza że spółka niedawno ogłaszała korektę prognoz. Nie spodziewamy się też, żeby w najbliższym czasie odbiegał on istotnie od ogólnego trendu rynkowego. Tym niemniej sadzimy, że w okresie dużej niepewności na rynkach akcji długoterminową wycenę należy oprzeć o model DCF i obecne notowania poniżej tej wyceny wykorzystać na budowanie pozycji na akcjach spółki. Naszą obecną cenę docelową ustalamy na 14 zł. Rekomendacja Kupuj" - czytamy w raporcie.

Według prognoz DM PKO BP, zysk netto Barlinka sięgnie 87,5 mln zł w tym roku i wzrośnie do 114,1 mln zł w 2009 roku, przy przychodach odpowiednio 622.6 mln zł oraz 783,6 mln zł. Zysk EBITDA sięgnie 140,3 mln zł w 2008 i 182,6 mln zł w kolejnym roku.

Prognoza wyników PKO BP dla spółki na IV kwartał (135 mln zł przychodów, 16 mln zł zysku netto) zakłada, że Barlinek zrealizuje podaną w grudniu prognozę za cały 2007, zgodnie z którą spółka uzyska przychody w wysokości 488 mln zł, zysk netto - 54 mln zł, a EBITDA - na poziomie 84 mln zł.

Po trzech kwartałach 2007 roku grupa Barlinek miała 38,21 mln zł zysku wobec 26,16 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 352,93 mln zł wobec 247,97 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)