Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Dobre wyniki Cyfrowego Polsatu. Spółka zarobiła...

0
Podziel się:

Cyfrowy Polsat oszacował, że jego udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9 proc. z 23 proc. udziału w pierwszym kwartale 2013 roku.

Dobre wyniki Cyfrowego Polsatu. Spółka zarobiła...
(vizafoto - Fotolia.com)

Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2014 roku 98,2 mln zł zysku netto wobec 95 mln zł zysku netto w I kw. 2013 r. Zysk netto okazał się wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 87 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w I kw. 2014 roku wyniósł 218,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 185 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się wyższy niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 191 mln zł zysku operacyjnego.

Zysk EBITDA grupy wyniósł 281,4 mln zł wobec 245 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 257 mln zł.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 722,8 mln zł wobec 697 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 727 mln zł.

Wskaźnik dług netto/EBITDA 12M na koniec pierwszego kwartału 2014 roku wyniósł 1,43x, podczas gdy na koniec 2013 roku było to 1,51x. Dług netto na dzień 31 marca 2014 r. wyniósł 1.546 mln zł.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych wypracował 490,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 180,6 mln zł EBITDA. Z kolei segment nadawania i produkcji telewizyjnej miał 265,7 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 100,7 mln zł EBITDA. Wyłączenia i korekty konsolidacyjne obniżyły zaś poziom przychodów grupy o 33,4 mln zł.

Na koniec pierwszego kwartału 2014 Cyfrowy Polsat miał 3.527.519 abonentów wobec 3.555.806 abonentów na koniec analogicznego okresu 2013 roku. Wskaźnik ARPU dla Pakietu Familijnego wyniósł 49,6 zł, zaś w Pakiecie Mini 13,6 zł. Przed rokiem było to odpowiednio: 48,2 zł dla Pakietu Familijnego oraz 13,2 zł dla Pakietu Mini.

Wskaźnik churn w pierwszym kwartale 2014 roku dla Pakietu Familijnego wyniósł 9,2 proc., zaś dla Pakietu Mini 9,8 proc. Przed rokiem było to odpowiednio: 9,1 proc. dla Pakietu Familijnego oraz 7,3 proc. dla Pakietu Mini.

Cyfrowy Polsat podał, że według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 831,7 mln zł i wzrosły rok do roku o 4,7 proc.

Opierając się na tych estymacjach, Cyfrowy Polsat oszacował, że jego udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9 proc. z 23 proc. udziału w pierwszym kwartale 2013 roku.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)