Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eko Hoolding liczy na wzrost marż na sprzedaży

0
Podziel się:

Eko Holding, który po pierwszym kwartale 2012 roku ma 2,17 mln zł zysku netto jednostki dominującej i prawie 434 mln zł przychodów, liczy na wzrost marż w kolejnych kwartałach.

Eko Hoolding liczy na wzrost marż na sprzedaży
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Eko Holding, który po pierwszym kwartale 2012 roku ma 2,17 mln zł zysku netto jednostki dominującej i prawie 434 mln zł przychodów, liczy na wzrost marż w kolejnych kwartałach. Podtrzymuje prognozy zakładające wypracowanie w pierwszym półroczu 17,6 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 869,5 mln złotych.

_ - Nasza prognoza na pierwsze półrocze wydaje się niezagrożona _ - powiedział prezes Krzysztof Gradecki.

Po pierwszym kwartale wynik EBITDA wyniósł 10,1 mln zł, co oznacza realizację prognozy w 57,4 proc. Przychody w I kwartale były rekordowe i wyniosły 433,9 mln zł (50 proc. prognozy na I półrocze).

Prezes nie chciał powiedzieć, jakich wyników spodziewa się w całym 2012 roku.

_ - Na razie co do drugiego półrocza się nie wypowiadamy. Jest wiele niepewności związanych z sytuacją makroekonomiczną. Nie wiemy też jaki będzie wpływ Euro2012 _ - powiedział prezes.

Prezes zauważył, że w I kwartale spółka osiągnęła marżę brutto na sprzedaży niewiele mniejszą niż w rekordowym pierwszym kwartale 2011 roku. Wyniosła ona 20,6 proc., a eliminując marże hurtu spożywczego 22,1 proc. W analogicznym okresie 2011 roku to było 22,9 proc.

_ - W kolejnych miesiącach oczekujemy dalszego wzrostu marż _ - powiedział.

Poinformował, że w segmencie detalicznym priorytetem dla spółki na ten rok jest wzrost w sprzedaży udziałów produktów świeżych i wzrost sprzedaży marek własnych.

_ - Chcielibyśmy zwiększyć udział marek własnych w obrotach. Myślę, że w supermarketach w polskich warunkach realny jest udział marek własnych na poziomie 15-20 proc. To jednak długa praca _ - powiedział prezes Gradecki.

Dodał, że spółka wdraża też w sieci EKO nowy system otwierania sklepów.

Na koniec I kwartału sieć sklepów EKO liczyła 299 placówek, a sieć sklepów Aligator 33 placówki (w samym I kwartale otwarto 11).

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w sieci Aligator trwają prace nad wdrożeniem kart lojalnościowych i wprowadzeniem punktów gastronomicznych. Do końca roku powinien być gotowy model funkcjonowania tej sieci.

Spółka Rovita, zajmująca się hurtem spożywczym, jest w trakcie restrukturyzacji.

_ - Spółka Rovita traci rynek od kilku lat. Nie można oczekiwać cudów w ciągu 6-9 miesięcy od przejęcia. W kwietniu widać było pierwsze symptomy poprawy. Za wcześnie mówić, czy ta tendencja się utrzyma. W drugim kwartale pomału odbija się od dna _ - powiedział prezes Gradecki.

Eko Holding nie wyklucza kolejnych przejęć. Robert Orlicz, wiceprezes spółki, poinformował w rozmowie z dziennikarzami, że prowadzone są negocjacje w sprawie akwizycji w segmencie detalicznym.

W segmencie dystrybucyjnym zakończony został proces łączenia spółek Polskiej Grupy Drogeryjnej. Scentralizowane zostały zakupy, zarządzanie sprzedażą, kosztami, logistyką.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)