Spółka Emperia Holding, prowadząca detaliczną i hurtową sprzedaż artykułów FMCG, z oferty publicznej akcji zaplanowaną na październik zamierza pozyskać ok. 300 mln zł.
"Spółka planuje przeprowadzenie oferty w październiku 2007 roku, a jej wartość wyniesie około 300 mln zł, z czego 90% będzie kierowane do inwestorów instytucjonalnych, a 10% do inwestorów indywidualnych" - podano w komunikacie.
Oferującym akcje spółki jest Mercurius Dom Maklerski.
Oferta obejmie 1.500.000 akcji serii L (nowa emisja) oraz 399.111 akcji serii I (wprowadzający) oraz 7.154 akcji serii K (wprowadzający).
_ W 2007 roku grupa - tylko w wyniku rozwoju organicznego - planuje zwiększenie sprzedaży o 10% (do 4,4 mld zł) i przewiduje wzrost nakładów inwestycyjnych do poziomu 85 mln zł. _ Po przejęciu 2006 roku Grupy Kapitałowej BOS (56 oddziałów i 81 sklepów na terenie wschodniej i północno-zachodniej części Polski), w styczniu tego roku holding przyłączył Społem Tychy (36 placówek handlowych zlokalizowanych w województwie śląskim), a w maju spółkę Centrum (13 placówek handlowych w województwie warmińsko-mazurskim). W czerwcu zapadły decyzje nabycia 100% akcji w spółce Maro-Markety (18 placówek handlowych, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim i opolskim) oraz 100% akcji spółki Sydo z siedzibą we Wrocławiu oraz Alpaga Xema z siedzibą w Poznaniu.
Działalność Emperia Holding, kierowaną przez Artura Kawę (na zdjęciu) jest podzielona na dwa segmenty: detaliczny i dystrybucyjny, w których zatrudnionych jest ponad 9300 pracowników.
Segment detaliczny składa się z sieci 100 supermarketów ("Stokrotka", 3 supermarkety delikatesowe "Stokrotka Premium"), 524 franczyzowych sklepów detalicznych "Groszek", 141 sklepów detalicznych działających pod logo "Lewiatan" (135 franczyzowych i 6 własnych), 36 sklepów partnerskich "Jaskółka" i "Milea, 36 sklepów partnerskich "Społem Tychy", 13 sklepów partnerskich Centrum, 18 sklepów Maro-Markety (działających pod logo Lewiatan).
Segment dystrybucyjny skupia 9 spółek zależnych (Eldorado, BOS., DLS, Sygel-Jool, DEF, Express Podlaski, Sydo, Alpaga-Xema oraz zajmującą się importem i eksportem Arsenal). Razem spółki te dysponują 68 oddziałami dystrybucyjnymi, w tym 58 magazynami cash&carry, o łącznej powierzchni ok. 232 tys. m. kw.
W I połowie 2007 roku grupa Emperia miała 50,84 mln zł zysku wobec 13,95 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 2181,74 mln zł wobec 666,26 mln zł.