Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Enel-Med chce pozyskac 51 mln zł z oferty publicznej

0
Podziel się:

Pierwotna oferta spółki Centrum Medyczne Enel-Med, rozpocznie się 24 maja od przyjmowania zapisów w transzy detalicznej, która potrwa do 26 maja. Szacunkowa wartość oferty, obejmującej 7,0 mln akcji serii D wynosi około 51 mln zł netto. Środki pozyskane z oferty publicznej pomogą sfinansować inwestycje w rozwój działalności spółki.

Enel-Med chce pozyskac 51 mln zł z oferty publicznej
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Przedział cenowy za akcję zostanie ustalony do 23 maja, a cena emisyjna zostanie opublikowana 27 maja. Oferującym jest Millennium Dom Maklerski.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy harmonogram oferty.

Spółka poinormowała, że środki pozyskane z oferty publicznej pomogą sfinansować inwestycje w rozwój działalności firmy takie, jak: budowa i wyposażenie nowego szpitala przy Al. Solidarności w Warszawie, rozwój segmentu diagnostyki obrazowej i teleradiologii, rozbudowa sieci ogólnodostępnych przychodni
oraz nowy system IT.

_ Zrealizowanie planu inwestycyjnego, który założyliśmy na lata 2011-2013 pozwoli znacząco umocnić pozycję ENEL-MED na rynku prywatnych usług medycznych. Chcemy być liderem w branży. Naszym celem jest także maksymalizacja rentowności modelu biznesowego ENEL-MED _ - powiedział prezes spółki, Adam Rozwadowski, cytowany w komunikacie.

W I-III kwartale 2010 r. przychody Enel-Med wyniosły 101 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. rocznie. Spółka nie podała wyniku netto, ale dyrektor finansowy Wojciech Mizerka poinformował, że rentowność wzrosła w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Mizerka dodał też, że IV kwartał jest dla spółki historycznie najlepszy pod względem przychodów. Wzrost rentowności jest obecnie jednym z priorytetów spółki. W 2009 r. rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 1,9 proc. wobec 0,1 proc. w poprzednim roku, a zysk operacyjny wzrósł do 2,9 mln zł z 0,5 mln zł w 2008 r.

W całym 2009 r. przychody spółki wyniosły 121 mln zł wobec 102 mln zł w 2008 r. i 76 mln zł w 2007 r.

Na koniec trzeciego kwartału spółka miała 82 tys. pacjentów abonamentowych (wzrost o 30 proc. rocznie). Liczba klientów korporacyjnych (firm) wynosiła 970.

W tym roku 56 proc. przychodów spółki pochodziło z opłat abonamentowych (licząc usługę Enel-Care dla firm i ubezpieczenie medi-care oferowane we współpracy z firmą Interrisk), 32 proc. stanowiły opłaty za usługi poza abonamentem, a 12 proc. - z kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ).

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)