Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Espirito Santo rekomenduje "neutralnie" dla TVN i Cyfrowego Polsatu

0
Podziel się:

Analitycy Espirito Santo Investment Bank (BESI) wydali rekomendację neutralnie dla polskich spółek medialnych TVN i Cyfrowy Polsat.

Espirito Santo rekomenduje "neutralnie" dla TVN i Cyfrowego Polsatu

Analitycy Espirito Santo Investment Bank (BESI) wydali rekomendację _ neutralnie _ dla polskich spółek medialnych TVN i Cyfrowy Polsat, wynika z raportu datowanego na 20 sierpnia. W raporcie zaznaczono jednak, że jego autorzy preferują walory Cyfrowego Polsatu._ _

_ Dział Analiz Giełdowych Espirito Santo Investment Bank wydał rekomendację neutralny dla dwóch spółek z sektora mediów: Cyfrowy Polsat i TVN. Jak podkreślają autorzy raportu, rynek reklamy TV jest obecnie bardzo trudny, co negatywnie wpływa na wycenę wszystkich spółek medialnych, jednak BESI spodziewa się, że wyceny sektora mogą w dłuższej perspektywie wrócić na ścieżkę wzrostu, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę ciągle niską konsumpcję mediów i wydatki reklamowe per capita w Polsce _ - czytamy w komunikacie.

Ceny docelowe dla akcji spółek wyznaczono na poziomie 16,7 zł w przypadku Cyfrowego Polsatu oraz 8,0 zł dla TVN. W środę ok. godz. 14:10 za jedną akcję Cyfrowego Polsatu płacono 14,60 zł po wzroście o 0,7%, a za akcję TVN 7,09 zł po spadku o 3,5%.

Analitycy BESI oceniają, że Cyfrowy Polsat jest obecnie w nieco lepszej sytuacji biznesowej niż główny konkurent. Cena docelowa Cyfrowego Polsatu (16,7 zł) zakładała w dniu wydania raportu (20 sierpnia) 7-proc. wzrost wartości. Analitycy podkreślają, że dywersyfikacja prowadzonej działalności oraz generowanie większości przychodów z działalności na rynku płatnej telewizji (wg. prognoz 60 proc. na koniec 2012 r.) pozytywnie wyróżniają Cyfrowy Polsat na tle innych spółek tego sektora.

_ Z kolei w raporcie inicjującym TVN analitycy BESI wyznaczyli cenę docelową dla spółki na poziomie 8 zł. BESI prognozuje spadek wartości akcji TVN z uwagi na uzależnienie spółki od koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej. W 2012 TVN roku sprzedał platformę N oraz Onet.pl, co znacząco zmieniło sytuację i postrzeganie perspektyw spółki _ - czytamy dalej.

Analitycy BESI oceniają, że dodatkowe ryzyko związane z branżą to fragmentaryzacja rynku telewizji w Polsce. Wynika ona z tego, że rośnie rola kanałów tematycznych oraz nowych form odbioru telewizji (np. przez internet).

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)