Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eurotel podał szczegóły emisji

0
Podziel się:

Cena emisyjna akcji serii B Eurotela zostanie ustalona w przedziale od 11 do 14 zł za akcję.

Cena emisyjna 1.406.250 akcji serii B Eurotela zostanie ustalona w przedziale od 11 do 14 zł za akcję, a zapisy na akcje będą przyjmowane od 19 do 21 grudnia. Debiut giełdowy planowany jest na 29 grudnia - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.

"Wstępnie debiut planujemy na 29 grudnia i myślimy, że oferta będzie się cieszyła dość dużym zainteresowaniem w tym okresie grudniowym" - powiedziała na konferencji prasowej Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk, zastępca dyrektora DM PKO BP, oferującego akcje.

ŚWIĄTECZNA OFERTA

W ofercie publicznej Eurotel, autoryzowany dystrybutor produktów i usług sieci Era, zaoferuje inwestorom 1.406.250 akcji, z czego 843.750 sztuk będzie oferowane inwestorom instytucjonalnym, a 562.500 sztuk inwestorom indywidualnym.

Budowa księgi popytu w transzy instytucjonalnej odbędzie się między 11 a 18 grudnia, a ogłoszenie ceny emisyjnej nastąpi 18 grudnia. Zapisy w obu transzach będą się odbywały od 19 do 21 grudnia.

Spółka zaoferuje wszystkim inwestorom uczestniczącym w ofercie program lojalnościowy, dzięki któremu przez rok od zakończenia subskrypcji będą oni mieli rabaty na produkty oferowane w sieci sprzedaży Eurotelu.

Prezes spółki Krzysztof Płachta powiedział dziennikarzom, że z zysku za 2006 rok spółka wypłaci dywidendę i przeznaczy na to 25-30 proc. zysku.

Eurotel planuje pozyskać w ofercie publicznej od 15 do 19 mln zł, a środki zostaną przeznaczone głównie na przejęcia autoryzowanych punktów handlowych innych sieci, modernizację systemu informatycznego oraz na zasilenie kapitału obrotowego spółki.

Na przejęcia sieci Eurotel przeznaczy 7,2 mln zł, na wdrożenie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie wyda między 1,0-1,3 mln zł, a na kapitał obrotowy, otwieranie sklepów własnych i kolejne akwizycje 6,6-10,4 mln zł.

Dodatkowo obecni akcjonariusze będą mieli tzw. lock-up, czyli zakaz sprzedaży akcji serii A przez okres 12 miesięcy od dnia zatwierdzenia prospektu, co nastąpiło 5 grudnia.

Po emisji nowi akcjonariusze będą mieli 36 proc. kapitału, a udział obecnych spadnie. Krzysztof Stepokura, członek zarządu, oraz Jacek Foltarz będą mieli po emisji po 29 proc. (obecnie po 45 proc.), a Tomasz Basiński, członek zarządu, oraz Marek Parnowski będą mieli po 3 proc. akcji (obecnie 5 proc.)

PRZEJĘCIA I NOWE PRODUKTY

Jeszcze w tym roku spółka planuje zwiększyć sieć sprzedaży do 100 punktów z obecnych 50 i zwiększyć dywersyfikację terytorialną.

Eurotel rozpoczął już bowiem proces przejęcia jednej z większych sieci autoryzowanych punktów sprzedaży produktów i usług sieci Era i zawarł przedwstępną umowę na przejęcie sieci ok. 50 sklepów, na które wyda około 7,2 mln zł.

Spółka prognozuje, że w 2006 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosą 47,5 mln zł, a zysk netto 2,14 mln zł. Dzięki przejęciu w tym roku 50 sklepów przychody ze sprzedaży powiększą się o ok. 4,8 mln zł.

_ Spółka zakłada, że rentowność netto w 2006 roku wyniesie 4,5 proc., a do końca 2008 roku może wzrosnąć do 10 proc. _ Prezes spółki Krzysztof Płachta powiedział, że zgodnie z celami strategicznymi spółka chce do końca 2007 roku kilkakrotnie zwiększyć swoją obecną sieć sprzedaży, a także zysk netto.

"Do końca 2007 roku zakładamy między 150 a 200 punktów sprzedaży docelowo i to jest ta granica, do której chcielibyśmy dążyć" - powiedział Płachta.

"Będziemy się starali, aby zysk netto był powyżej 5 mln zł" - dodał.

W 2005 roku spółka osiągnęła 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 37,14 mln zł.

Tomasz Basiński, członek zarządu spółki, powiedział, że Eurotel poszerza swoje główne obszary działalności i od października ma w swej ofercie sprzedaż telewizyjnej platformy cyfrowej "n".

_ Eurotel jest też otwarty na wszelkie kierunki rozwoju nie tylko we współpracy z PTC, jednak na razie nie zakłada współpracy z pozostałymi operatorami komórkowymi. _"Jesteśmy otwarci na wszystkie kierunki rozwoju. Ze współpracy z PTC jesteśmy bardzo zadowoleni, ale jeśli pojawią się nowe możliwości typu operatorzy wirtualni MVNO czy operatorzy trzeciej generacji, to będziemy się zastanawiać czy taka oferta będzie po naszej myśli" - powiedział Płachta.

"Ale nie będziemy się starali wchodzić we współpracę z operatorami istniejącymi na rynku" - dodał.

Gdański Eurotel, którego większość punktów sprzedaży znajduje się na terenie Pomorza Gdańskiego, działa na rynku od 1996 roku.

Spółka prowadzi sprzedaż telefonów komórkowych wraz z usługami abonamentowymi i bezabonamentowymi, a także sprzedaje akcesoria do telefonów komórkowych.

Oprócz tego dodatkowo Eurotel sprzedaje asortyment piśmienniczy - pióra i długopisy renomowanych marek (Parker, Waterman, Rotring) oraz zajmuje się sporadycznie eksportem sprzętu AGD.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)