Fortis Bank Polska chce obsługiwać klientów detalicznych o różnych poziomach dochodów i zwiększyć aktywność w kredytowaniu hipotecznym. Bank zamierza powrócić do kredytowania małych i średnich firm i ma na to odpowiednie środki, poinformował wiceprezes banku Jacek Obłękowski we wtorek.
Od 4 grudnia w ofercie Fortis Banku pojawią się cztery pakiety kont osobistych, a od 4 stycznia dołączą do nich cztery pakiety kont dla małych i średnich firm. Nowe produkty, nie tylko stricte bankowe, mają umożliwić bankowi budowanie trwałych relacji z klientami i pozyskiwanie nowych.
Obecnie rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Fortis Banku posiada 144 tys. klientów.
_ Większość kont obecnych klientów automatycznie przejdzie na nowe pakiety. Ale to nie będzie tylko uporządkowanie rachunków. Ta nowa oferta pozwoli nam pozyskać ciekawą bazę klientów _ - powiedział Obłękowski dziennikarzom.
Dodał, że sektor bankowy wchodzi w drugą fazę walki o klienta detalicznego w obszarze kont osobistych i w najbliższych miesiącach będziemy obserwować lawinę produktów, które tworzą długotrwałe relacje klienta z bankiem.
Bank zamierza także od przyszłego roku uatrakcyjnić ofertę kredytów hipotecznych w złotych, a wysokość marży będzie uzależniał m.in. od aktywności klienta w korzystaniu z innych produktów.
_ Chcemy też wejść z powrotem na ścieżkę kredytowania, ale pod hasłem 'responsible lending'. Będziemy aktywni w segmencie finansowania majątku obrotowego małych i średnich firm, również tych, których roczne obroty przekraczają 0,5 mln zł _ - powiedział wiceprezes.
W poniedziałek bank poinformował o podpisaniu umowy kredytu na kwotę 50 mln euro od Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), który przeznaczony będzie głównie na finansowanie projektów inwestycyjnych małych i średnich przedsiębiorstw.
Obłękowski podkreślił, że bankowi nie brakuje także środków własnych na finansowanie kredytów. _ Możemy mówić nawet o pewnej nadpłynności _ - zaznaczył.
Współczynnik wypłacalności banku sięgnął 13,2% na koniec III kw.
Fortis Bank Polska miał 43,78 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009 roku wobec 60,46 mln zł zysku rok wcześniej. Narastająco w I-III kw. 2009 roku bank miał 275,72 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 183,34 mln zł zysku rok wcześniej.