Grupa Belvédere, notowana na GPW pod nazwą Sobieski, zanotowała w 2011 r. przychody na poziomie 910,7 mln euro. Oznacza wzrost o 5,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
_ Skonsolidowane obroty Grupy Belvédere za rok obrotowy 2011 wynoszą 910,7 miliona euro, czyli wzrosły o 5,8 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Przy stałym kursie i zakresie, sprzedaż w 2011, w porównaniu do wyników za rok obrotowy 2010, wzrosła o +8,1 procent. Tylko w IV kwartale, nie biorąc pod uwagę wpływu kursu wymiany, działalność Grupy wzrosła o 8,1 proc. w stosunku do tego samego okresu roku 2010 _ - czytamy w raporcie.
Spółka podała, że w Polsce (60,1 proc. łącznych obrotów), w okresie 12 miesięcy sprzedaż wzrosła o 6,9 proc. (+10,4 proc. przy stałym kursie).
_ Jest to znaczące osiągnięcie na krajowym rynku wódki, który wartościowo skurczył się o 4,2 proc. (źródło: AC Nielsen). Odnotowany wzrost jest związany głównie z dużym sukcesem handlowym, jaki odniosła wódka Krupnik, zajmując w grudniu 2011 (po zaledwie 20 miesiącach od jej wprowadzenia na rynek), pierwsze miejsce na polskim rynku, z 14,3 proc. udziałem w rynku dla całej gamy produktów. Na koniec grudnia 2011, sprzedaż wódek Grupy ma polskim rynku wódek sięgała blisko 22 proc. _ - czytamy dalej.
We Francji (28,2 proc. łącznych obrotów), w okresie 12 ostatnich miesięcy, sprzedaż znacznie wzrosła - o 6,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku. W rocznym podsumowaniu, whisky William Peel umocniła swą pozycję lidera na francuskim rynku scotch whisky, z 20,0 proc. udziałem w rynku, w porównaniu do 19,3 proc. w 2010 (źródło: AC Nielsen).
W Stanach Zjednoczonych (2,9 proc. łącznych obrotów), sprzedaż wódki Sobieski, głównego motoru działalności, wzrosła o 16,1 proc. (bez brania pod uwagę zmian kursowych). Zatem cel, jakim było sprzedanie w roku 2011 miliona kartonów tej wódki w Stanach Zjednoczonych, został osiągnięty.
Jeśli chodzi o pozostałe regiony, w których Grupa Belvédere prowadzi działalność: w Danii (1,0 proc. łącznych obrotów) działalność wzrosła o 27,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku obrotowego; na Litwie (4,7 proc. łącznych obrotów) i w Bułgarii (1,4 proc. łącznych obrotów) - dwóch krajach, gdzie konsumpcja spadła na skutek kryzysu finansowego oraz zmniejszenia się oficjalnego rynku alkoholi, sprzedaż zmalała odpowiednio o 4,5 i 17,8 procent.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej