Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa Paradyż chce osiągnąć w '11 nawet do 780 mln zł przychodów

0
Podziel się:

Grupa Paradyż, producent płytek ceramicznych, planuje w tym roku wygenerować przychody na poziomie nawet 780 mln zł, co oznaczałoby rdr 15-proc. wzrost.

Grupa Paradyż chce osiągnąć w '11 nawet do 780 mln zł przychodów
(Nowa Gala)

Grupa Paradyż, producent płytek ceramicznych, planuje w tym roku wygenerować przychody na poziomie nawet 780 mln zł, co oznaczałoby rdr 15-proc. wzrost. Tym samym spółka będzie rosła szybciej niż rynek, którego dynamika nie przekroczy 5 proc. - powiedzieli dziennikarzom przedstawiciele grupy. W ciągu 3-4 lat eksport Grupy Paradyż ma stanowić 40 proc. sprzedaży.

_ - W tym roku chcielibyśmy przekroczyć 700 mln zł przychodów. Na pewno planujemy osiągnąć 720-730 mln zł, ale liczymy na sprzedaż rzędu 780 mln zł. Po I kwartale i wynikach kwietnia widzimy, że jest to do osiągnięcia _ - powiedział na konferencji prezes spółki, Piotr Tokarski.

_ - Przychody Grupy Paradyż osiągnęły w 2010 r. ponad 670 mln zł. Patrząc pod kątem sprzedaży, jesteśmy wiceliderem rynku _ - poinformował.

Dodał, że w I kwartale grupa osiągnęła także 5-proc. wzrost wyniku netto w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku poprzedniego.

Moce produkcyjne Grupy Paradyż wynoszą w skali roku 35-50 mln mkw, w zależności od stopnia przetworzenia produktu.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w Polsce wytwarza się rocznie 120 mln mkw płytek ceramicznych, a popyt krajowy wynosi 85 mln mkw. W 2010 r. grupa sprzedała 24 mln mkw płytek, z czego 70 proc. na rynku polskim.

_ - Polska pod względem produkcji zajmuje czwarte miejsce w Europie, za Włochami, Hiszpanią i Turcją. Jednak, w przeciwieństwie do pierwszych dwóch państw, nasza produkcja i moce produkcyjne rosną. W tym roku rynek krajowy wzrośnie o ok. 5 proc. _ - powiedział wiceprezes spółki, Łukasz Kadras.

Udział eksportu w przychodach Grupy Paradyż stanowi 30 proc. Jej produkty obecne są na rynkach około 40 krajów.

_ - W kolejnych latach będziemy rośli na rynku krajowym, ale z naszego punktu widzenia rynki eksportowe dają większe pole do popisu. W ciągu 3-4 lat udział sprzedaży zagranicznej w ogólnych przychodach firmy zwiększy się do 40 proc. _ - poinformował Kadras.

Dodał on, że grupa skupi się przede wszystkim na ekspansji na rynkach skandynawskich, rynku niemieckim i francuskim, a także na Ukrainie i w Rosji.

Grupa Paradyż chce być liderem rynku pod względem wzornictwa, wykorzystania nowych technologii oraz rentowności. Jej obecna rentowność sięga 14-18 proc.

_ - Przewidujemy, że do roku 2014 r. spadnie ona do 12 proc., ale będzie to zadawalający wynik. Ponad 20-proc. poziomy rentowności osiągane jeszcze w 2007 r. nie są już do powtórzenia _ - powiedział Tokarski.

Plan inwestycyjny Grupy Paradyż przewiduje poniesienie w latach 2010-2013 nakładów w wysokości 250 mln zł. Pierwszy etap modernizacji zakładu produkcyjnego w Wielkiej Woli pochłonął 136,7 mln zł. Do 2013 r. zakończą się kolejne 3 etapy, a łączny koszt tej inwestycji wyniesie 185 mln zł.

_ Pozostałe 70 mln zł zainwestujemy w zakłady w Opocznie i Tomaszowie Mazowieckim _ - dodał prezes spółki.

Grupa Paradyż dysponuje obecnie pięcioma zakładami, z których każdy posiada 5-6 linii produkcyjnych.

Spółka nie ma w planach przejmowania producentów płytek na rynku krajowym, nie wyklucza jednak akwizycji za granicą.

_ - Myślimy o producencie ze Wschodu, ale na razie nie prowadzimy żadnych rozmów. Interesują nas spółki o wielkości 8-10 mln mkw produkcji rocznie _ - powiedział Tokarski.

Grupa Paradyż na chwilę obecną nie planuje wejścia na GPW.

_ - Nie wykluczamy debiutu na giełdzie, ale na razie jest to na etapie przemyśleń. Nie mamy problemów z finansowaniem, właściciele nie widzą też konieczności dywersyfikacji ryzyka _ - poinformował prezes.

W skład Grupy Paradyż wchodzą dwie spółki: Ceramika Paradyż i Paradyż. Grupa zatrudnia 1.800 pracowników. W jej portfolio produktowym znajdują się trzy marki: Kwadro - skierowana do segmentu ekonomicznego, Paradyż - oferująca kolekcje w różnych stylach i formatach oraz My Way - oferująca produkty premium.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)