Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Interia zapowiada wzrost przychodów i inwestycje

0
Podziel się:

Zyski i przychody spółki internetowej Interia.pl będą w ciągu kolejnych 2-3 lat rosnąć o około 30% r/r, poinformował prezes Grzegorz Błażewicz. Spółka zapowiedziała też, że jeszcze w tym roku wyda na inwestycje 5 mln zł.

Interia zapowiada wzrost przychodów i inwestycje

*Zyski i przychody spółki internetowej Interia.pl będą w ciągu kolejnych 2-3 lat rosnąć o około 30% r/r, poinformował prezes Grzegorz Błażewicz. *

"Nie planujemy żadnych większych akwizycji. Liczymy przede wszystkim na wzrost przychodów z reklam" - powiedział Błażewicz podczas konferencji prasowej. W I połowie roku przychody Interii.pl ze sprzedaży wzrosły o 20% do 30,897 mln zł w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto wzrósł w tym samym czasie o 44% do 1,552 mln zł.

Wzrost sprzedaży w tym czasie nastąpił głównie dzięki lepszym wynikom ze sprzedaży reklam (o 27% r/r do 23,925 mln zł). O 13% wzrosły przychody z działalności e-commerce i płatnych serwisów. Spadły natomiast przychody z produkcji witryn i hostingu (o 7% r/r do 3,349 mln zł) oraz z usług mobilnych (o 9% do 1,269 mln zł).
_ "Niższe przychodu z produkcji witryn i hostingu to efekt tego, że w tym sektorze skupiamy się na działalności wysokomarżowej" - powiedział wiceprezes spółki Dariusz Mazurkiewicz. _
Błażewicz dodał, że spółka chce wzmocnić swoją pozycję w sektorze reklamy kontekstowej. Ma to być m.in. odpowiedź na wejście na polski rynek firmy Google.

"Z Google trudno konkurować, ale są pola, na których to my jesteśmy lepsi. Google nie zbuduje silnego serwisu informacyjnego, my go mamy i możemy umieszczać reklamę kontekstową w wiadomościach, dzięki czemu jest lepiej pozycjonowana" - wyjaśnił Błażewicz. Poinformował, że firma prowadzi prace rozwojowe nad własnym systemem reklamy kontekstowej adsearch.

_ Błażewicz poinformował, że spółka nie zamierza rozpoczynać działalności jako wirtualny operator (ostatnio taką działalność zapowiedziała Wirtualna Polska). Według niego, Interia.pl będzie koncentrować się na działalności w internecie. Ocenił, że sam portal Interia.pl stanowi 90-95% wartości całej firmy. _ Interia.pl miała 2,80 mln zł zysku netto w II kw. 2007 roku wobec 2,40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,74 mln zł wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody wyniosły 17,20 mln zł wobec 14,63 mln zł przed rokiem.

Interia.pl przeznaczy w II połowie tego roku ok. 5 mln zł na inwestycje, poinformował we wtorek prezes Grzegorz Błażewicz. W I połowie roku wydatki na inwestycje wyniosły 4,7 mln zł, w stosunku do 5,1 mln zł w całym 2006 roku.

"Naszym celem jest zbudowanie mocnych podstaw pod przyszły wzrost" - powiedział Błażewicz podczas konferencji prasowej. Wykluczył dokonanie znaczących akwizycji przez spółkę.

_ "Prowadzimy w tej chwili 110 rozwojowych projektów informatycznych, z czego 20% ma znaczenie strategiczne i może zaowocować ważnymi produktami" - powiedział Błażewicz. Dodał, że jeden z produktów ma być przeznaczony na rynki międzynarodowe. _ "Nie mówię tu o rynku czeskim, czy słowackim. To będzie produkt globalny" - powiedział Błażewicz agencji ISB. Dodał, że spółka może ujawnić szczegóły projektu na końcu 2007, lub początku 2008 roku.

Prezes poinformował też, że Interia.pl będzie inwestować w nowe projekty na zasadzie venture capital. Firma może zainwestować w kilka niewielkich projektów informatycznych, które - jej zdaniem - mogą zakończyć się stworzeniem wartościowych produktów. "Chodzi o inwestycje, które w żadnym przypadku nie przekroczą kwoty 500 tys. zł, tak naprawdę będą raczej drastycznie mniejsze" - powiedział Błażewicz na konferencji prasowej.

Zgodnie ze strategią firmy portal Interia.pl ma być adresowany do młodych odbiorców i ma mieć przede wszystkim charakter rozrywkowy.

_ Dziś rano Interia uruchomiła nowy serwis Fulmido.pl, na którym oferuje komercyjny kontent multimedialny. W ofercie serwisu jest w tej chwili około 100 filmów, kilkadziesiąt teledysków, pliki muzyczne oraz e-booki (w tym przewodniki i podręczniki). _"Stawiamy raczej na współpracę z mniejszymi niezależnymi dystrybutorami, takimi jak Gabi, czy CD Project i niszową ofertę" - powiedział Błażewicz. Dlatego wśród tytułów dostępnych na serwisie znajdują się seriale "Krecik" czy "Bonanza". Przeciętny koszt filmu z serwisu to 8-10 zł.

Spółka chce też kontynuować wykorzystywania środków z programów Unii Europejskiej. W tej chwili Interia.pl realizuje dwa projekty korzystające z unijnego dofinansowania. Współpracuje przy tym ze swoim głównym udziałowcem spółką Comarch.

"Przygotowujemy się do Programów Operacyjnych UE 2007-2012. Chcemy zdobyć dofinansowanie na 5-7 projektów. Mamy praktycznie gotowe do złożenia dokumenty, czekamy na uruchomienie programów" - poinformował Błażewicz.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)