Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Intersport sprzedał więcej w II kw.

0
Podziel się:

Przychody spółki Intersport Polska wyniosły w drugim kwartale 26,55 mln zł, co stanowi wzrost o 56,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Intersport sprzedał więcej w II kw.

Przychody spółki Intersport Polska wyniosły w drugim kwartale 26,55 mln zł, co stanowi wzrost o 56,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W ocenie zarządu przyczyniła się do tego konsekwentnie realizowana strategia rozwoju zakładająca dalszy, dynamiczny rozwój sieci sklepów sportowych pod marką Intersport oraz wzrost sprzedaży w już istniejących salonach o 11 proc. w porównaniu do II kwartału 2006 roku.

Wyniki II kwartału są zgodne z prognozą zarządu zakładającą osiągnięcie w 2007 roku przychodów w wysokości 168 mln zł. zł, oraz zysku netto na poziomie 4,6 mln zł.

Po I półroczu 2007 roku, przychód netto ze sprzedaży towarów i usług wyniósł 62,79 mln zł, a zysk netto 94 tys. zł. W II kwartale 2007 roku znacznie ograniczono koszty co zaowocowało osiągnięciem lepszego o 37 proc. wyniku finansowego (strata netto w II kwartale 2007 roku wyniosła 917 tys. zł, a w analogicznym okresie 2006 roku wyniosła 1 452 tys zł.).

Zarząd zwraca uwagę, iż działalność spółki charakteryzuje się znaczną sezonowością sprzedaży. Przychody w okresie wiosennym i jesiennym są znacznie mniejsze niż w okresie zimowym. W związku z powyższym, II kwartał każdego roku charakteryzuje się spadkiem dochodów i ujemnym wynikiem finansowym w porównaniu do I i IV kwartału roku obrotowego.

W II kwartale 2007 r. Spółka otwarła sklepy we Wrocławiu i Warszawie o łącznej powierzchni 1 873 m2 oraz podpisała kolejne umowy najmu salonów w Opolu, Białymstoku i Warszawie, co jest zgodne ze strategią Spółki i pozwoli w przyszłości na zwiększanie udziału Intersport Polska S.A. na polskim rynku sportowym do planowanego poziomu 20-30 proc.

Obecnie Spółka prowadzi sprzedaż w 16 salonach: po trzy w Krakowie i Warszawie, po dwa w: Poznaniu i Wrocławiu oraz po jednym salonie w Bielsku-Białej, Bytomiu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, i Sosnowcu o łącznej powierzchni około 14.850 m2.

W kolejnych latach spółka planuje otwierać około 5 sklepów rocznie, co powinno zapewnić mu pozycję lidera pod względem ilości sklepów sportowych w Polsce i wiodący udział w rynku sportowym. Zgodnie z przyjętą przez Zarząd strategią rozwoju sieć specjalistycznych sklepów sportowych pod szyldem Intersport, na koniec 2007 roku będzie wynosiła 19 sklepów o łącznej powierzchni około 19 tys. m2 .

ipo
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)