Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Kino Polska przejmuje całość Zoom TV. Wyda na to 10 mln zł

0
Podziel się:

Kino Polska przejmuje całość udziałów producenta kanału Zoom TV. To trzecia pod względem oglądalności telewizja na nowym multipleksie cyfrowym.

Wyniki Kino Polska maleją i spółka zdecydowała się na skok do przodu. Przejmuje całość Zoom TV
Wyniki Kino Polska maleją i spółka zdecydowała się na skok do przodu. Przejmuje całość Zoom TV (flash.pro / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Kino Polska przejmuje całość udziałów producenta kanału Zoom TV. To przedostatnia pod względem oglądalności telewizja na nowym multipleksie cyfrowym. Udziały sprzedaje PIKE.

23 stycznia przyszłego roku Kino Polska TV kupi od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 30 proc. udziałów spółki Cable Television Networks & Partners - podano w komunikacie w czwartek. Dzięki tej transakcji dysponować będzie całością kapitału. Zapłaci 10 mln zł.

Cable Television Networks & Partners ma koncesję na nadawanie programu telewizyjnego Zoom TV. W październiku był to trzecim kanałem pod względem oglądalności na ósmym multipleksie cyfrowym, z 0,44 proc. oglądalności w telewizji naziemnej. Wyprzedzają go na tym samym multipleksie Telewizja WP i Metro, które zajmują egzekwo pierwsze miejsce z 0,51 proc. w widowni.

Zobacz także: Zobacz również: Telewizja WP ma już rok!

Jak mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA, transakcja planowana była już od pewnego czasu.

- Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi, przede wszystkim paczką "Polish Pack" dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - tłumaczy Bogusław Kisielewski.

Grupa Kino Polska planuje przekształcenie Zoom TV w wieloplatformową, skierowaną do Polonii markę międzynarodową o charakterze uniwersalnym, w interakcji z marką Kino Polska i FilmBox.

Wyniki słabsze niż w ubiegłym roku

To niejedyna inwestycja Kino Polska w kanały w telewizji naziemnej. Ma też 41 proc. udziały w Stopklatka TV, która w listopadzie zmniejszyła swój udział w łącznej widowni telewizyjnej do 0,9 proc. Daje to ósme miejsce wśród telewizji tematycznych, zaraz za Fokus TV a przed Polsat Sport News.

Stacja Kino Polska, od której firma o tej samej nazwie zaczynała działalność, miała w pierwszym półroczu 0,33 proc. oglądalności, co daje miejsce pod koniec pierwszej trzydziestki stacji tematycznych ze stabilnymi około 20 tys. widzów oglądalności miesięcznie. W granicach 8-11 tys. ludzi ogląda kanał FilmBox.

Stopniowo pogarszające się wyniki widać po spadku zysków. Po trzech kwartałach roku Kino Polska zarobiło 9,9 mln zł na czysto, w porównaniu z 12,5 mln zł rok temu, mimo że przychody wzrosły..

Informacja o przejęciu całości udziałów uszczęśliwiła inwestorów giełdowych. Akcje spółki poszły w górę o prawie 7 proc. w czwartek, osiągając najwyższe poziomy od lipca.

Notowania akcji Kino Polska w czwartek

media
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)