Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolastyna sfinalizowała przejęcie Unicoloru, zapowiada kolejne

0
Podziel się:

Grupa Kolastyna kupiła wszystkie akcje Unicoloru od dotychczasowych właścicieli, za nie więcej niż 4,68 mln zł - podała Kolastyna.

Kolastyna sfinalizowała przejęcie Unicoloru, zapowiada kolejne

"W ramach umowy Grupa przejmie zakład produkcyjny i nieruchomość położoną w Łomiankach pod Warszawą, a także receptury i prawa do znaków towarowych marek Tanita i Paloma. Dotychczasowy główny akcjonariusz - Pan Adam Grzymała - pozostanie w zarządzie spółki Unicolor" - napisano.

O możliwości przejęcia Unicoloru Grupa Kolastyna informowała już na początku lipca. Grupa Kolastyna podała w poniedziałek, że produkty Unicoloru będą uzupełnieniem oferty grupy, a przyłączenie nowych marek przyczyni się do rozszerzenia portfolio produktów.

"Nasze działania mają na celu utworzenie kompleksowej oferty, dzięki której zwiększymy swoje udziały w rynku kosmetycznym" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Grzegorzewski, prezes zarządu Grupy Kolastyna. Unicolor jest producentem wyrobów depilacyjnych oraz kosmetyków do makijażu.

Według Kolastyny marka Tanita należy do czołówki na rynku depilacji w Polsce plasując się na drugiej pozycji zaraz po VEET, z udziałem wartościowym w rynku na poziomie 14 proc. Z kolei pod marką Paloma produkowane są kosmetyki do makijażu oraz kosmetyki pielęgnacyjne do rąk.

Przychody Unicolor za 2006 rok wyniosły blisko 11 mln zł. W komunikacie podano też, że Grupa Kolastyna zakłada również możliwość akwizycji zagranicznych - głównie na rynkach Rosji i Ukrainy. "Najwcześniej jednak do zagranicznego przejęcia może dojść w 2008 roku. Na razie prowadzone są rozmowy z kilkoma spółkami na rynku polskim. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku uda się doprowadzić do kolejnego przejęcia" - podano w komunikacie.

W 2006 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kolstyna wyniosły 82,6 mln zł, a jej zysk netto sięgnął 12,3 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)