Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kościuszko jeszcze w tym roku chce wejść na GPW

0
Podziel się:

Grupa Kościuszko Polskie Jadło zamierza złożyć prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego we wrześniu i szacuje, że debiut spółki powinien nastąpić do końca tego roku.

Kościuszko jeszcze w tym roku chce wejść na GPW
(PAP/EPA)

Grupa Kościuszko Polskie Jadło zamierza złożyć prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego we wrześniu i szacuje, że debiut spółki powinien nastąpić do końca tego roku.

Spółka chce pozyskać z emisji środki na rozwój sieci restauracji, do końca 2010 roku chce posiadać 115 lokali.

"Pracujemy nad prospektem i na początku września będzie on składany w Komisji. Chcemy pozyskać około 20 mln zł na rozwój restauracji Polskie Jadło oraz Ready&Go. Robimy wszystko, aby debiut był jeszcze w grudniu tego roku" - powiedział Jan Kościuszko, prezes spółki.

Dodał, że według planów spółki, na koniec 2007 roku będzie ona posiadać 16 restauracji, a w 2008 roku ich liczba zwiększy się do 42.

_ "Na koniec 2009 roku będziemy mieć w sumie 73 restauracje, a w 2010 roku 115 lokali" - powiedział Kościuszko. _"Po 7 miesiącach tego roku mamy już 14 gotowych restauracji, do zakończenia planu brakuje nam tylko dwóch, a już mamy przygotowane lokalizacje" - dodał.

Na koniec 2007 roku będzie funkcjonowało 10 lokali Ready&Go i 6 restauracji pod marką Polskie Jadło.

Prezes poinformował, że Grupa Kościuszko planuje w 2007 roku osiągnąć ponad 10 mln zł przychodów i około 3,6 mln zł zysku netto. W 2008 roku przychody mają się zwiększyć do 21 mln zł, a zysk netto wyniesie 5,9 mln zł. W 2009 roku grupa planuje około 38 mln zł przychodów i 10,2 mln zł zysku netto, a w roku 2010 55 mln zł przychodów i około 14,8-15 mln zł zysku.

"Do tej pory obowiązywał nas zakaz konkurencji. Od kwietnia 2008 roku nie będzie już zakazu, wtedy nastąpi szybszy rozwój" - powiedział Kościuszko.

Grupa posiada zakaz prowadzenia restauracji stylizowanych na tradycyjne wiejskie, z powodu sprzedaży w kwietniu 2006 roku spółce Sfinks Polska SA sieć sześciu restauracji wraz z marką Chłopskie Jadło za 27 mln złotych.

_ "W tym roku zakaz został częściowo uchylony, dlatego mogliśmy rozpocząć budowę sieci" - powiedział Kościuszko. _ Grupa Kościuszko, prócz prowadzenia restauracji, sprzedaje pod marką Polskie Jadło wyroby gotowe, których produkcja odbywa się na zlecenie firmy według ściśle ustalonych receptur oraz z nadzorem procesu technologicznego. Produkty dostępne są w większych sieciach hipermarketów na terenie całego kraju.

Spółka działa także w segmencie otwarć, polegającym na organizacji i odsprzedaży gotowych i funkcjonujących restauracji.

Oferującym akcje Grupy Kościuszko będzie BM BGŻ.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)