Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kościuszko rozważy kupno Chłopskiego Jadła

0
Podziel się:

Grupa Kościuszko, która otrzymała ofertę kupna restauracji działających pod marką Chłopskie Jadło od spółki Sfinks, w poniedziałek może podjąć decyzję, czy rozważy tę propozycję.

Kościuszko rozważy kupno Chłopskiego Jadła
(PAP/Marcin Perfuński)

Grupa Kościuszko, która w czwartek otrzymała ofertę kupna restauracji działających pod marką _ Chłopskie Jadło _ od spółki Sfinks, w poniedziałek może podjąć decyzję, czy rozważy tę propozycję.

_ Najprawdopodobniej ustosunkujemy się do tej propozycji w poniedziałek i podejmiemy decyzję, czy rozmawiać, czy nie. Ta oferta jest szalenie ogólna _ - powiedział Kościuszko w TVN CNBC Biznes.

_ Ja osobiście nie jestem zwolennikiem wchodzenia po raz drugi do tej samej wody. Chcę zobaczyć, jaką wartość ten biznes ma teraz _ - dodał.

W czwartek Sfinks złożył ofertę, m.in. Grupie Kościuszko, zakupu restauracji _ Chłopskie Jadło _. Ponad dwa lata wcześniej (marzec 2006 r.) restauracje pod tą marką Sfinks nabył od prezesa Grupy Kościuszki - Jana Kościuszki - za 27,05 mln zł.

_ Pół roku temu były rozmowy ze Sfinksem na ten temat, ale Sfinks się z nich wycofał. Ja i cały zarząd, będąc odpowiedzialnymi za pieniądze inwestorów, którymi zarządzamy, musimy sprawdzić dokładnie, w jakim stanie znajdują się obecnie te restauracje i sporządzić audyty - zarówno technologiczny, jak i finansowy oraz prawny. Dopiero wtedy będziemy mogli odpowiedzieć, czy jesteśmy zainteresowani _ - podkreślił Kościuszko.

Prezes powiedział, że chciałby zobaczyć, jak ta marka odnajduje się obecnie na rynku, jak jest postrzegana i jak jest prowadzona sprzedaż usług.

Dodał, że grupa nie miała w planach finansowych takiego przejęcia w tym roku, ponieważ realizuje własne koncepcje, które są w zaawansowanej fazie. Przyjmuje to jednak jako ciekawą propozycję, nad którą zarząd się pochyli.

_ Z jednej strony są interesujące lokalizacje, umowy czynszowe ze stosunkowo niskimi czynszami, ale są też rzeczy, które wzbudzają moje obawy - zjawisko wewnętrznego kanibalizmu - _Chłopskie Jadło" i _ Polskie Jadło _, które zaczęło się mocno rozwijać. W tym momencie w jednym miejscu byłoby stanowczo za dużo naszych restauracji 'premium' o bardzo podobnym charakterze" - wyjaśnił Kościuszko.

We wczorajszym komunikacie Sfinks poinformował, że zamierza sprzedać _ Chłopskie Jadło _, aby rozwijać restauracje w segmencie _ casual dining _. Wkrótce spółka zamierza wejść na rynek z nowym konceptem, również w tym segmencie.

Sieć lokali Grupy Kościuszko obejmuje 5 restauracji typu premium _ Polskie Jadło _, 5 lokali typu _ fast-food _ _ Ready&Go _ i 1 typu _ mobile _ oraz 4 restauracje _ Lanczowisko _. Drugim segmentem działalności firmy jest produkcja i sprzedaż wyrobów kuchni polskiej pod marką _ Polskie Jadło _.

Sfinks Polska zarządza obecnie siecią 105 restauracji _ Sphinx _ (segment _ casual dining _) zlokalizowanych w całej Polsce i 6 za granicą, 11 restauracjami _ Chłopskie Jadło _ (segment _ premium _) i 3 restauracjami _ WOOK _ (segment _ casual dining _).

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)