Pieniądze chce przeznaczyć na rozwój asortymentu (5,3 mln zł), na rozbudowę powierzchni produkcyjno-magazynowej i infrastruktury (5 mln zł), na informatykę (1 mln zł) i na rozbudowę działu projektowania i rozwoju produktów oraz uzyskanie dodatkowych certyfikatów (0,5 mln zł).
Inwestycje mają być realizowane w latach 2005-2007.
Spółka poinformowała w skrócie prospektu emisyjnego, że jeśli wpływy z emisji będą niższe niż 12 mln zł, sfinansuje część inwestycji ze środków własnych lub kredytów.
Zapisy na akcje spółki w transzy inwestorów indywidualnych oraz book-building w transzy dla instytucji odbędzie się w dniach 17-19 maja. Zapisy w transzy instytucjonalnej będą przyjmowane 20 i 23 maja.
Spółka planuje debiut na GPW na początku czerwca.
W publicznej ofercie akcji Lena Lighting znajduje się 4,9 mln akcji serii A, sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy, oraz 1,25 mln nowych akcji serii C. Dodatkowo w ramach oferty menedżerskiej, spółka emituje 583.080 akcji serii B.
W transzy inwestorów indywidualnych oferowanych jest 1,55 mln akcji, dla instytucji 4,6 mln akcji.
Oferującym akcje Leny Lighting w publicznym obrocie jest CDM Pekao SA.
W 2004 roku przychody Leny ze sprzedaży wzrosły do 76,4 mln zł z 59,7 mln zł w 2003 roku. Zysk netto spółki w 2004 roku wyniósł 11,36 mln zł i był zbliżony od wypracowanego w 2003 roku, kiedy wyniósł 11,12 mln zł.