Zarząd spółki LOT zakłada upublicznienie spółki na GPW w Warszawie jeszcze w 2008 roku i przekroczenie 200 mln zł zysku netto w 2012 roku (bez uwzględniania Centralwingsa). Przewiduje to strategia spółki na lata 2008-2012.
LOT planuje ujednolicenie floty, pozostawienie dwóch marek w grupie, rozwój połączeń w kierunkach wschodnich (Rosja, Ukraina) oraz wzrost sprzedaży internetowej do minimum 40 proc. w 2012 r.
_ Zwiększenie sprzedaży internetowej do 40 proc. w 2012 roku ma umożliwić spadek kosztów dystrybucji o 30 proc. _
Spółka poinformowała, że wśród korzyści wynikających z obecności na GPW jest m.in. pozyskanie dodatkowego kapitału na rozwój, impuls modernizacyjny i sprawniejsza organizacja.
LOT planuje też uruchomienie połączeń azjatyckich. Strategia zakłada pozostawienie dwóch marek - LOT-u oraz linii Centralwings, jako alternatywy dla niskokosztowej konkurencji. Wcześniej LOT nie wykluczał sprzedaży tej linii.