Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Właściciel Reserved poprawia wyniki. W lecie sprzedaż przekroczyła 2 mld zł

9
Podziel się:

Gdańska grupa odzieżowa LPP podsumowała wyniki sprzedaży za trzeci kwartał. W miesiącach letnich udało jej się poprawić statystyki praktycznie na każdym polu. Rośnie sprzedaż, zyski jak i liczba salonów.

Reserved jest najbardziej rozpoznawalną marką grupy LPP.
Reserved jest najbardziej rozpoznawalną marką grupy LPP. (LPP / materiały prasowe)

Grupa LPP, do której należą marki odzieżowe Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, zarobiła na czysto od lipca do września 91,5 mln zł. To o ponad 6 mln zł większy zysk netto niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Udało się to dzięki rosnącej sprzedaży ubrań. Łączne przychody w trzecim kwartale przekroczyły 2 mld zł i to dosyć wyraźnie - o 44 mln zł. To oznacza progres o prawie 13 proc. rok do roku.

Władze spółki tłumaczą, że wzrost przychodów to głównie zasługa bardzo dobrej sprzedaży w obu kanałach: sklepach tradycyjnych (szczególnie Sinsay oraz Reserved) oraz sklepach e-commerce. Nie bez znaczenia jest dynamiczny rozwój sieci salonów. Powierzchnia handlowa w rok powiększyła się o 10 proc. Gdyby brać tylko sklepy, które działają od ponad roku, wzrost sprzedaży byłby na poziomie około 3,6 proc.

Na koniec września grupa zarządzała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 mln 35,4 tys. metrów kwadratowych. Poza granicami Polski znajdowały się 774 sklepy (528,2 tys. metrów kwadratowych.

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Spółka chwali się wzrostem marży handlowej. To oznacza, że z każdej złotówki ze sprzedanych ubrań zysk dla LPP jest coraz większy. Przelicznik skoczył z 49 do 51 proc. To zasługa korzystnych trendów walutowych oraz dobrze przyjętej kolekcji jesienno-zimowej większości marek.

LPP zamierza dalej się rozwijać. W przyszłym roku chce zwiększyć powierzchnię sklepów o kolejne 10 proc. Zakładane wydatki inwestycyjne szacuje na około 700 mln zł, choć na same sklepy z tej puli pójdzie 380 mln zł. Na biura firmy kolejne 100 mln zł, obszar logistyki 170 mln zł i 50 mln zł na obszar IT.

LPP planuje wejść na dwa nowe rynki ze sklepami własnymi. Na celowniku jest Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. W rezultacie na koniec 2019 roku salony marki Reserved powinny znajdować się już w 25 krajach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(9)
michle
5 lata temu
Dynamiczny progres firmy robi wrażenie.
Skowron
5 lata temu
Prezesi LPP nie przejadają zysków tylko stawiają na inwestycje i rozwój przedsiębiorstwa, co przynosi bardzo dobre rezultaty. W zasadzie nie ma większych problemów ze sprzedażą w nowych lokalizacjach, więc pozostaje systematycznie zwiększać sieć sklepów poza Polską.
pl
5 lata temu
Takich firm jak LPP powinno być więcej w naszej gospodarce. Obecnie ta firma bardzo dobrze funkcjonuje na ogromną skalę.
gonzo
5 lata temu
Czołowa polska spółka jeśli chodzi o rozwój przy działalności na taką skalę. A potencjał jest jeszcze duży.
Pola
5 lata temu
Ostatnio miałam poważne problemy ze zwrotem towaru kupionego on-line - wprost powiedziano mi, że kierowniczka zabrania przyjmowania zwrotów. No i ta jakość, którą mogliby poprawić - koszule damskie po praniu się kurczą, często są to ubrania jednorazowe...