Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP rewiduje plany inwestycyjne. Zmniejszy nakłady

0
Podziel się:

CAPEX na rozwój sieci sklepów w 2014 spadnie do około 390 mln zł.

LPP rewiduje plany inwestycyjne. Zmniejszy nakłady
(peepo/iStockphoto)

LPP obniżyło planowaną na 2014 rok wartość nakładów na rozwój sieci sklepów do około 390 mln zł z około 450 mln zł zakładanych wcześniej - poinformował Dariusz Pachla, wiceprezes LPP. Spółka spodziewa się w 2014 r. jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL i podobnej rdr marży brutto.

_ - Zrewidowaliśmy nasze plany rozwojowe w Rosji i na Ukrainie. Tym samym nastąpiła w grupie redukcja tempa rozwoju sieci do 25 proc. z 28 proc. W konsekwencji nakłady na rozwój sieci wyniosą w tym roku ok. 390 mln zł _ - powiedział na konferencji Pachla.

Dodał, że w przyszłym roku nie należy spodziewać się ograniczenia wydatków inwestycyjnych ze względu na planowany rozwój sieci.

Spółka podała w piątek, że prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży w 2014 roku wynosi 148 tys. m kw.

W lutym przedstawiciele LPP informowali, że spółka wyda w tym roku na rozwój sieci sklepów ok. 450 mln zł. Powierzchnia handlowa grupy LPP miała wzrosnąć w 2014 r. o 167 tys. m kw., czyli o 28 proc.

W I kwartale 2014 r. powierzchnia sieci sklepów grupy wzrosła o 17 tys. m kw. Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw. Pachla poinformował, że na koniec kwietnia w sieci grupy znajdowało się już 1.400 sklepów.

Grupa LPP zanotowała w I kwartale 2014 r. stratę netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 14,9 mln zł w stosunku do 19,2 mln zł zysku przed rokiem. LPP podało w raporcie, że wynik netto był obciążony wpływem negatywnych różnic kursowych na poziomie 57,4 mln zł.

Pachla nie chciał komentować, jakie są oczekiwania co do wyniku netto spółki w kolejnych kwartałach.

_ - Mogę jedynie powiedzieć, że wszystko wskazuje na to, że przeprowadzimy operację polegającą na konwersji zobowiązań spółki rosyjskiej wobec LPP na kapitał, co zakończyłoby problem wpływania tego czynnika na różnice kursowe. To oznaczałoby, że nie będzie tak dużych różnic kursowych _ - skomentował.

Wiceprezes powtórzył, że w tym roku spółka oczekuje jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej. W I kwartale dynamika wzrostu sprzedaży LFL wyniosła 7 proc.

Pachla powiedział również, że spółka spodziewa się w całym 2014 r. marży brutto zbliżonej do zeszłorocznej, kiedy wyniosła 58,5 proc. W I kwartale 2014 r. marża brutto na sprzedaży LPP wyniosła 56,9 proc.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)