*LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town chce w najbliższych latach skupić się na rozwoju sieci w Rosji i na Ukrainie. *
Na rynkach wschodnich spółka zamierza otwierać sklepy o łącznej powierzchni kilkunastu tysięcy mkw rocznie.
"Przez najbliższe lata Rosja i Ukraina będą rynkami, którym będziemy poświęcać najwięcej uwagi" - mówi Marek Witkowski, dyrektor ds. relacji inwestorskich LPP.
"Tempo wzrostu klasy średniej w Rosji jest oszałamiające. W Europie Środkowo-Wschodniej są najlepsze szanse rozwoju w najbliższych latach" - dodał Dariusz Pachla, wiceprezes spółki.
LPP szacuje, że na rynku rosyjskim możliwe jest w dłuższej perspektywie otwarcie do 100 sklepów firmy.
_ Obecnie w Rosji LPP posiada 19 sklepów marki Reserved i 13 sklepów marki Cropp. _Spółka posiada też swoje sklepy w Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i Estonii.
W drugim kwartale 2007 przychody ze sprzedaży w sieci Reserved za
granicą wyniosły 62,9 mln zł, a sieci Cropp 10,8 mln zł.
"W tym roku mamy nadzieję na takie zwyżki sprzedaży za granicą,
by mówić o większych zyskach. W średnioterminowej perspektywie, za kilka lat połowa obrotów będzie pochodziła spoza Polski" - mówi Pachla.
_ LPP chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu, ale nie wyklucza też w przyszłości - w zachodniej części kontynentu. Nie nastąpi to jednak w najbliższych latach. _
W 2007 LPP planuje otworzyć salony o łącznej powierzchni handlowej 35 tys. mkw. Według szacunków spółki, LPP powinno mieć na koniec tego roku 194 sklepy Reserved i 115 sklepów Cropp Town.
Na koniec drugiego kwartału LPP miało łącznie 169 sklepów marki Reserved i 110 sklepów marki Cropp.
Sprzedaż spółki w sklepach porównywalnych wzrosła w drugim kwartale 2007 roku o 60 proc. wobec analogicznego okresu 2006 roku.
W drugim kwartale 2007 roku LPP uzyskało 39,1 mln zł zysku netto wobec 5,3 mln zł zysku netto w roku ubiegłym. Analitycy biur maklerskich pytani przez PAP spodziewali się zysku netto na poziomie 32,4 mln zł.
Przychody spółki były zgodne z oczekiwaniami rynku i wyniosły 297,2 mln zł rosnąc o 72 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.