Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lubawa kupiła prawie 10 proc. akcji Protektora

0
Podziel się:

Lubawa SA kupiła 9,9 proc. akcji Lubelskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Protektor SA. Wartość transakcji wyniosła 2,9 mln zł. Celem inwestycji jest wzmocnienie sekcji wojskowej w ofercie Lubawy.

Lubawa SA kupiła 9,9 proc. akcji Lubelskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Protektor SA. Wartość transakcji wyniosła 2,9 mln zł. Celem inwestycji jest wzmocnienie sekcji wojskowej w ofercie Lubawy - poinformowała Lubawa w czwartkowym komunikacie prasowym.

Według deklaracji zarządu Lubawy "inwestycja ta ma charakter długoterminowy, a jej celem jest wzmocnienie sekcji wojskowej znajdującej się w ofercie Lubawy".

"LZSP Protektor - podobnie jak Lubawa SA - posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie dostaw sprzętu na potrzeby polskiego wojska" - podano w komunikacie.

Protektor jest producentem skórzanego obuwia wojskowego, specjalistycznego oraz roboczego i ochronnego. Produkty firmy były używane przez polskich żołnierzy m.in. podczas misji stabilizacyjnej w Iraku.

"Sekcja wojskowa stanowi istotny zakres prowadzonej przez nas działalności. Dzięki objęciu udziałów w Protektorze możliwe będzie dalsze poszerzenie naszej oferty dla wojska, a także wzrost jej konkurencyjności w przetargach organizowanych przez Ministerstwo Obrony Narodowej" - powiedział Witold Jesionowski, prezes Lubawy, cytowany w komunikacie.

"Warto też podkreślić, że stworzenie wspólnej oferty Lubawy i Protektora spowoduje wzmocnienie naszej pozycji w przetargach organizowanych przez NATO. Obydwie spółki posiadają niezbędne certyfikaty oraz doświadczenie pozwalające na produkcję sprzętu na potrzeby europejskich armii" - dodał.

Lubawa kupiła akcje Protektora w transakcji pakietowej, po 18,50 zł za sztukę.

Natomiast w czwartek o 12.15 kurs Protektora rósł o prawie 7 proc. do 43 zł. Kurs Lubawy zyskiwał 13,6 proc. do 97,50 zł.

Zbywcą akcji był Bank Zachodni WBK.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)