Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Macro Games chce podwoić przychody w 2016 r., finalizuje akwizycję

0
Podziel się:
Macro Games chce podwoić przychody w 2016 r., finalizuje akwizycję

Macro Games chce podwoić w 2016 r. przychody oraz zwiększyć marżę EBITDA o co najmniej 10%, podała spółka. Finalizuje akwizycję spółki produkującej gry w USA.

"Po zmianach w styczniu 2016 r. w strukturze akcjonariatu spółki i wymianie zarządu, Macro Games zyskało nową perspektywę rozwoju. Chcemy nie tylko odświeżyć nasze chętnie odwiedzane przez graczy w 'Minecraft' i 'Counter Strike' portale, ale rozbudować ich ofertę, wykorzystując nowe możliwości dynamicznie rozwijającego się i dochodowego rynku elektronicznej rozrywki" - powiedziała prezes Agnieszka Zemsta, cytowana w komunikacie.

Dzięki zastrzykowi gotówki 500 tys. zł dla MyCraft.pl, portal zrzeszający jedną z największych polskich społeczności użytkowników gry Minecraft całkowicie się odmieni. Oprócz nowej szaty graficznej, powstaną także mini gry przeznaczone dla najmłodszych, które pozwalają nie tylko bawić się, ale uczyć i rozwijać wyobraźnię. Wszystko będzie wsparte świeżymi i na bieżąco aktualizowanymi informacjami dotyczącymi gry, podano w informacji.

"Portal tworzą pasjonaci tej gry. Dlatego każdy gracz 'Minecraft'a' może liczyć na szybkie i fachowe wsparcie w postaci newsów, poradników i odpowiedzi na swoje pytania na forum. Dodatkowo, spółka aktualnie pracuje nad wprowadzeniem do oferty dedykowanych serwerów do sieciowej gry oraz akcesoriów powiązanych z grą. Można je będzie nabyć w sklepie internetowym oraz na wyspach, w najważniejszych centrach handlowych w Polsce" - dodała prezes.

Macro Games chce pozyskać milion odwiedzających MyCraft.pl internautów miesięcznie oraz znacząco zwiększyć przychody z reklam i sprzedaży akcesoriów. Kolejnym portalem dającym ogromne możliwości monetyzacji ruchu, dzięki reklamom oraz sprzedaży dodatkowych usług jest CsCenter.pl, podano w komunikacie.

"Strona poświęcona jest grze Counter Strike. To jedno z największych for internetowych w Polsce skupiające użytkowników tej gry, zawierające 254 tys. tematów w postaci porad, informacji, wskazówek, artykułów, czy plików związanych z grą. Macro Games chce przeznaczyć 500 tys. zł na rozbudowę portalu, odświeżenie wyglądu i nawigacji po stronie, ale przede wszystkim - na stworzenie realnej ligi rozgrywek w Counter Strike" - podkreślono w informacji.

"Już w maju br. ruszamy z ligą CS:GO. Patrząc, z jakim tempem rozwija się branża e-sport, ile osób angażuje się w rozgrywki i jakie pieniądze za nimi stoją, chcemy mocno zaznaczyć swoją obecność na tym rynku" - zapowiedziała Agnieszka Zemsta.

Tylko w tym roku Macro Games planuje także przeznaczyć 500 tys. zł na wydanie co najmniej 3 gier mobilnych na platformę Android oraz iOS. Według słów prezes Macro Games, rozważana jest także publikacja gry na platformie VR/AR.

Ma w tym pomóc przejęcie podmiotu wyspecjalizowanego w tworzeniu gier. Na akwizycję rynku i uzupełnienie portfela działalności, spółka przeznaczyła 4 mln zł. "Obecnie finalizujemy rozmowy z amerykańskim software house, który opracowuje aplikacje na zamówienia innych firm" - podała prezes spółki.

"Amerykańska spółka zatrudnia wielu developerów i posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu mobilnych gier. Nie wydawała ich jednak pod swoim brandem. Przejęcie więc tego producenta znacząco poszerzy możliwości wydawnictwa, jak i portfel gier z track record, które Macro Games wyda pod własną marką. Nowa strategia Macro Games zakłada nie tylko stworzenie kompleksowych, uzupełniających się usług, ale i budowę własnego kanału komunikacji z odbiorcami" - podano również.

"Tylko bezpośredni kanał dotarcia do klienta i działalność pod swoją marką pozwoli utrzymać wysokie marże i zwiększać przychody" - podsumowała prezes.

Macro Games to spółka z segmentu nowych technologii, rynku gier i elektronicznej rozrywki. Pozycje na swoim rynku buduje gromadząc w portfelu różne portale internetowe odnoszące się do tematyki gier oraz realizując innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

telekomunikacja
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)