_ - Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku: co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117.551 tys. zł w roku 2009, osiągnięcie w 2012 roku 50 proc.przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację, systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2 proc. w 2009, przez 3 proc. w 2010 r., do 4 proc. w roku 2012 oraz wzrost wartości EBITDA z 8 proc. w 2009 r., do 10 proc. w 2010 r., do 12 proc. w roku 2012 _ - czytamy w komunikacie.
Spółka zakłada 80-proc. wzrost sprzedaży makaronów do 150 mln zł, 200-proc. wzrost w kategorii dań gotowych do 70 mln zł oraz 60 mln zł przychodów z nowych kategorii produktów.
Makarony Polskie chcą osiągnąć te cele m. in. przez umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi, rozwój oferty produktowej i struktur sprzedaży oraz rozwój organiczny na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie i aktywne podejście do akwizycji.
_ Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje _ - czytamy dalej.
Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.
_ Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji _ - podano w komunikacie.
Zdaniem spółki, bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50 proc. kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.
Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 2,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 117,55 mln zł wobec 88,75 mln złotych.