Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Makarony Polskie chcą więcej sprzedawać i lepiej zarabiać

0
Podziel się:

Spółka chce to osiągnąć głównie poprzez poprawę efektywności oraz rozbudowę portfolio produktów, a także dzięki akwizycjom.

Makarony Polskie chcą więcej sprzedawać i lepiej zarabiać
(Makarony Polskie)

_ - Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku: co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117.551 tys. zł w roku 2009, osiągnięcie w 2012 roku 50 proc.przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację, systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2 proc. w 2009, przez 3 proc. w 2010 r., do 4 proc. w roku 2012 oraz wzrost wartości EBITDA z 8 proc. w 2009 r., do 10 proc. w 2010 r., do 12 proc. w roku 2012 _ - czytamy w komunikacie.

Spółka zakłada 80-proc. wzrost sprzedaży makaronów do 150 mln zł, 200-proc. wzrost w kategorii dań gotowych do 70 mln zł oraz 60 mln zł przychodów z nowych kategorii produktów.

Makarony Polskie chcą osiągnąć te cele m. in. przez umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi, rozwój oferty produktowej i struktur sprzedaży oraz rozwój organiczny na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie i aktywne podejście do akwizycji.

_ Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje _ - czytamy dalej.

Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.

_ Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji _ - podano w komunikacie.

Zdaniem spółki, bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50 proc. kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.

Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 2,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 117,55 mln zł wobec 88,75 mln złotych.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)