Jeszcze w lipcu Matrix.pl zapowiadał, że zadebiutuje na warszawskiej giełdzie jesienią tego roku.
"Matrix.pl złożył prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w lipcu. Trwająca od tego czasu procedura w KPWiG ma na celu dopuszczenie akcji naszej firmy do publicznego obrotu. Nie jesteśmy jednak w stanie podać spodziewanego terminu debiutu" - poinformowała Sokołowska.
Dodała, że środki z planowanej emisji spółka zamierza przeznaczyć na rozwój nowych produktów z zakresu Business Intelligence oraz dalszy rozwój już oferowanych aplikacji poprzez ich wzbogacenie o nowe funkcjonalności.
"Zamierzamy także przeznaczyć część środków na promocję oraz rozbudowę struktur sprzedaży" - poinformowała Sokołowska.
Spółka nie podała ile środków zamierza pozyskać z nowej emisji akcji. Według wcześniejszych doniesień prasowych będzie to kilkanaście milionów złotych.
Oprócz nowej emisji Matrix.pl chce sprzedać istniejące akcje jednego ze swoich akcjonariuszy szwajcarskiego funduszu Brevi Consulting, który posiada 14 proc. głosów na WZA spółki.
Akcji nie zamierza natomiast, w ciągu roku od debiutu na GPW, sprzedawać jej prezes i główny akcjonariusz (kontrolujący 68 proc. akcji) Marek Kobiałka.
"Zgodnie z wcześniejszą deklaracją, prezes Marek Kobiałka zobowiązał się nie sprzedawać akcji spółki przez okres 1 roku od daty ich debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych" - poinformowała Sokołowska.
Spółka podtrzymała swoje prognozy finansowe na rok obrachunkowy 2004/2005, który rozpoczął się 1 kwietnia, według których Matrix.pl zamierza zwiększyć przychody jednostkowe do 105,34 mln zł z 90,89 mln zł rok wcześniej, a zysk netto do 6,47 mln zł z 5,65 mln zł.
"Obserwowane przez nas wyniki ostatnich miesięcy pozwalają sądzić, że ogłoszone przez nas prognozy się potwierdzą" - uważa Sokołowska.
Najbardziej znanym produktem Matrix.pl są systemy wspomagające zarządzanie Symfonia skierowane głównie do małych i średnich przedsiębiorstw.
Większym firmom Matrix.pl oferuje m.in. rozwiązania informatyczne w zakresie systemów wspomagania decyzji (hurtownie danych, systemy analityczno-raportowe, zaawansowane analizy statystyczne), systemy do zarządzania ryzykiem rynkowym i operacyjnym, portale korporacyjne, serwisy transakcyjne czy systemy e-learning.