Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marek Knitter
|

Mieszko liczy na wzrost eksportu

0
Podziel się:

"Mieszko SA liczy na znaczny wzrost eksportu swoich produktów dzięki strategicznej współpracy z firmą Lambertz Polonia" - poinformował prezes spółki Marek Moczulski.

"Mieszko SA liczy na znaczny wzrost eksportu swoich produktów dzięki strategicznej współpracy z firmą Lambertz Polonia" - poinformował prezes spółki Marek Moczulski.

Mieszko jest jednym z najbardziej znanych polskich producentów słodyczy. Firma znana jest z produkcji m.in. czekoladek Michaszków, pralinek Klejnoty i cukierków musujących Mozole.

„Na początku października podpisaliśmy umowę z firmą Lambertz Polonia i już w listopadzie pierwsze nasze produkty pojadą do krajów Nadbałtyckich korzystając z kanałów dystrybucyjnych tej firmy” – powiedział Moczulski.

Dodał, że sprzedaż produktów Mieszka dzięki kanałom dystrybucyjnym Lambertz Polonia w innych krajach poza Polską będzie znacząca. „Dajemy sobie pół roku na ocenę naszej współpracy. Po tym okresie będziemy wstanie powiedzieć coś więcej o liczbach, ale myślę, że będą one znaczące” – powiedział prezes.

| LAMBERTZ POLONIA |
| --- |
| Lambertz Polonia należy do niemieckiej Grupy Lambertz. W Polsce działa od 1998 roku, gdzie jest właścicielem dwóch fabryk. Lambertz Polonia odpowiada za sprzedaż ciastek i pierników we wszystkich niemal krajach na wschód od Odry. Firma dostarcza swoje produkty bezpośrednio do sieci handlowych w tych krajach. W Polsce nie jest obecna w tradycyjnej sprzedaży. |

„Poprzez naszą sieć hurtowej sprzedaży w Polsce będziemy sprzedawać produkty Lambertza, które dzięki nam będą mogły się pojawić na półkach zwykłych sklepów. Nawet, jeżeli tylko osiągniemy połowę potencjału w tradycyjnej sprzedaży szacowaną przez Lambertza na 80 mln zł, to będziemy już bardzo zadowoleni” – powiedział Moczulski.

Prezes nie chciał ujawnić jednak szczegółów finansowych dotyczących strategicznej współpracy z Lambertz Polonia. „Marże, jakie wypracowaliśmy wspólnie są dla obu stron satysfakcjonujące. Mogę jedynie powiedzieć, że z pewnością będziemy robić wspólne akcje dystrybucyjne” – powiedział prezes Moczulski.

_ Według badań AC Nielsen, porównując okres roczny: sierpień 2005 – lipiec 2006 z analogicznym okresem roku poprzedniego, sprzedaż wartościowa Mieszka wzrosła o 13 proc. W tym samym czasie cały rynek słodyczy wzrósł o 5,4 proc. _

„Będziemy dalej konsekwentnie umacniać w segmentach niszowych. Przygotowujemy między innymi nowe produkty związane z naszą marką Zozole, które z pewnością zaskoczą rynek. Na razie nie możemy ujawnić szczegółów” – powiedział Moczulski.

Po godzinie 16:00 akcje Mieszka wyceniane były na 3,62 zł przy obrotach sięgających 3,8 mn zł.

Mieszko po III kwartałach 2006 roku miał 1,031 mln zł zysku netto wobec 0,597 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 135,26 mln zł wobec 127,55 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)