Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mieszko ma ambitne plany na 2007 r.

0
Podziel się:

Producent słodyczy Mieszko planuje na 2007 rok wzrost sprzedaży większy od wzrostu, który miał miejsce w 2006 roku, a który wyniósł niemal 8 proc.

Producent słodyczy Mieszko planuje na 2007 rok wzrost sprzedaży większy od wzrostu, który miał miejsce w 2006 roku, a który wyniósł niemal 8 proc.

Spółka zakłada także poprawę rentowności - na poziomie EBITDA ma ona przekroczyć 10 proc., a na poziomie zysku netto wyniesie 2-5 proc. "Planujemy w tym roku większy wzrost sprzedaży niż w 2006 roku oraz dużą dynamikę wzrostu zysku. Szacujemy, że rentowność na poziomie EBITDA przekroczy 10 proc., a rentowność netto wyniesie 2-5 proc." - powiedział dziennikarzom po wtorkowej konferencji prasowej prezes Mieszka Marek Moczulski.

Zdaniem prezesa poprawa wyników nastąpi m.in. na skutek zwiększenia sprzedaży, która z kolei zwiększy się dzięki planowanym kampaniom promocyjnym.

"W 2006 roku budżet na sprzedaż i marketing wyniósł ponad 20 proc. przychodów. Szacujemy, że w tym roku wydatki te będą większe. Może to chwilowo zwiększyć koszty, dlatego wyniki będą różne w poszczególnych kwartałach, ale ogółem w całym roku zamierzamy radykalnie zwiększyć zysk" - powiedział prezes.

_ Jego zdaniem, w tym roku rosnąć będą także udziały rynkowe Mieszka, które w 2006 roku, ogółem we wszystkich kategoriach, wyniosły 6 proc. _W IV kwartale 2006 roku pogorszyły się wyniki Mieszka - zysk netto spadł do 1,3 mln zł, z 2,1 mln zł osiągniętych w IV kwartale 2005 roku, a zysk operacyjny obniżył się odpowiednio do 3,4 mln zł, z 4 mln zł. Zwiększyła się natomiast sprzedaż - do 59,4 mln zł, z 52,8 mln zł przed rokiem.

Wyniki Mieszka wzrosły natomiast w skali całego roku. Spółka osiągnęła w 2006 roku 2,3 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej 1,5 mln zł. Zysk operacyjny w całym 2006 roku wzrósł do 8,8 mln zł, z 7,6 mln zł w 2005 roku, a sprzedaż wzrosła do 194,6 mln zł, ze 180,3 mln zł osiągniętych w 2005 roku.

Zdaniem spółki, na pogorszenie wyników w IV kwartale wpłynęły duże wydatki na marketing oraz niekorzystne kursy walut w eksporcie.

"W IV kwartale przeprowadziliśmy szeroko zakrojoną kampanię marki Mieszko, co wiązało się z dużymi wydatkami. Nastąpiło też gwałtowne umocnienie się złotówki, co spowodowało obniżenie marż w eksporcie" - powiedział Moczulski.

Spółka także w tym roku planuje kolejne kampanie marketingowe. Do końca marca zamierza przeprowadzić kampanie telewizyjne i prasowe, które będą miały na celu umocnienie marki Mieszko. Pod koniec marca ruszy promocja konsumencka marki Zozole.

Mieszko planuje także wprowadzenie w tym roku nowych produktów, m.in. w Zozolach oraz cukierkach Frutis. Prezes poinformował, że w tym roku eksport spółki będzie rósł proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży.

"Nasze plany na 2007 rok zakładają pozostawienie eksportu na podobnym poziomie pod względem udziałów w przychodach. Sprzedaż spółki będzie jednak rosła, dlatego eksport wartościowo także wzrośnie" - powiedział Moczulski.

W 2006 roku eksport stanowił 25 proc. przychodów ze sprzedaży Mieszka. Spółka wysyła swoje produkty głównie do krajów Unii Europejskiej - sprzedaż na tych rynkach stanowi 50 proc. całego eksportu. Innymi rynkami zbytu Mieszka są Rosja, Kanada, Stany Zjednoczone, Izrael, kraje arabskie oraz Japonia, gdzie sprzedaż rozpoczęła się w 2006 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)