Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Monnari chce otworzyć 200 salonów w ciągu kilku lat

0
Podziel się:

Spółka szacuje, że w ciągu kilku lat może mieć 200 dodatkowych sklepów Monnari, Pabia i Molton, co powinno jej dać wzrost przychodów o 200 mln zł.

Monnari Trade zamierza w ciągu dwóch lat podwoić liczbę salonów Molton, z obecnych 13 sklepów. Spółka szacuje, że w ciągu kilku lat może mieć 200 dodatkowych sklepów Monnari, Pabia i Molton, co powinno jej dać wzrost przychodów o 200 mln zł.

Monnari Trade w ubiegłym tygodniu kupił za 25,5 tys. zł 51 proc. udziałów w spółce Monolit. Nazwa firmy została zmieniona na Molton. Monnari zamierza dofinansować spółkę kwotą 3,6 mln zł.

"Takie dofinansowanie pozwoli na podwojenie liczby sklepów Molton. Oceniamy, że w najbliższych latach mamy możliwość otwarcia około 200 nowych salonów dla naszych trzech marek. Biorąc pod uwagę, że jeden salon osiąga przychody roczne 1 mln zł, daje to możliwość wzrostu obrotów grupy o 200 mln zł" - powiedziała wiceprezes Monnari Katarzyna Latek.

"Myślę, że potrzebowalibyśmy około 5 lat na takie nasycenie rynku polskiego" - dodał Marek Banasiak, prezes Monnari.

Monnari szacuje pojemność polskiego rynku na 160 salonów dla marki Monnari, 80 dla Pabii i podobną liczbę, 70-80 salonów, dla Moltona.

Obecnie spółka ma 90 salonów działających pod marką Monnari. W tym roku zamierza otworzyć około 40 sklepów, w tym pierwsze salony pod marką Pabia.

"Obecnie przygotowujemy 11 nowych salonów Monnari i szacuję, że te otwarcia nastąpią do końca marca. Przygotowujemy także projekt sklepów i kolekcję Pabii. Mamy podpisane umowy na dwie lokalizacje i jesteśmy w trakcie negocjacji kolejnych. Chciałbym, aby w sierpniu zostało otwartych co najmniej 10 salonów Pabia" - powiedział prezes.

"W tym roku chcielibyśmy otworzyć 40 sklepów Monnari i Pabia" - dodał.

_ W przyszłości spółka nie wyklucza wypromowania marki Molton za granicą, a także wejścia tej firmy na giełdę. _"Po nasyceniu rynku polskiego będziemy chcieli, by salony Molton pojawiły się za granicą. Nie wykluczamy też możliwości wejścia Moltona na giełdę, ale jest to kwestia kilku lat. Na razie, dzięki połączeniu z Monnari, spółka ma możliwości finansowania" - powiedział Banasiak.

Monnari nie wyklucza kolejnych akwizycji, ale nie zdradza, kiedy mogłoby dojść do następnych przejęć.

"Chcielibyśmy dołączyć jeszcze 2-3 firmy, aby mieć w grupie 5-6 sieci. Na razie obserwujemy rynek, bierzemy pod uwagę nie tylko polskie firmy" - powiedział Banasiak.

Dodał, że oferta Monnari mogłaby się powiększyć o odzież dla mężczyzn lub dzieci, a także buty. Spółka nie wyklucza też, choć w ostatniej kolejności, wprowadzenia marki dla młodzieży.

Prezes potwierdził, że w tym roku możliwe są pierwsze otwarcia - Monnari i Pabii - za granicą.

"Pierwsze otwarcia będą możliwe na jesieni, choć jeszcze nie wiemy, w jakim kraju. Zakładamy, że w tym roku otworzymy sklep poza Polską, może nawet więcej niż jeden" - powiedział Banasiak.

_ W 2006 roku Molton osiągnął 10,6 mln zł przychodów oraz wykazał 198 tys. zł straty netto. Rok wcześniej przychody wyniosły 9,5 mln zł, a zysk netto 45 tys. zł. _Według Monnari, rok 2007 może dla Moltona zakończyć się jeszcze stratą, ale w 2008 roku spółka powinna już zacząć generować zysk.

Marka Molton jest pozycjonowana na podobnym poziomie co Pabia, czyli o około 25-30 proc. wyższym cenowo niż Monnari.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)