Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Multimedia zwiększyła liczbę sprzedanych usług

0
Podziel się:

Spółka Multimedia Polska - dostawca telewizji kablowej, usług głosowych oraz dostępu do internetu - na koniec I kwartału sprzedawały 1,249 usług, co oznacza przyrost netto o 14,39 tys. w ujęciu kwartalnym.

Multimedia zwiększyła liczbę sprzedanych usług
(Otnaydur/Dreamstime.com)

Spółka Multimedia Polska - dostawca telewizji kablowej, usług głosowych oraz dostępu do internetu - na koniec I kwartału sprzedawały 1,249 usług (czyli RGU - jednostek generowania dochodu)
, co oznacza przyrost netto o 14,39 tys. w ujęciu kwartalnym, wynika z raportu kwartalnego spółki opublikowanego w czwartek.

_ Na dzień 31 marca 2010 r. grupa posiadała łącznie 1.249.460 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 662.528 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 7.369 to RGU IPTV a 100.754 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 330.920 RGU szerokopasmowego dostępu do internetu, 205.343 RGU usług telefonii, 31.330 RGU programów Premium. 18.649 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 690 aparaty wrzutowe _ - czytamy w raporcie.

Grupa oczekuje kontynuacji trendu wzrostu ilości klientów korzystających z usług pakietowych, co może wpłynąć na obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przychodów. Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,80 zł w I kwartale 2010 r. wobec 34,98 zł w IV kwartale 2009 r.

W IV kwartale 2009 r. grupa wprowadziła dodatkowe usługi mobilnego głosu oraz mobilnego dostępu do internetu.

_ Obecnie oba projekty znajdują się we wstępnej fazie sprzedaży komercyjnej, w związku z czym ich wpływ na poziom przychodów jest nieznaczący. Grupa oczekuje istotnego wzrostu przychodów z obu usług w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Na dzień 31 marca 2010 r. Grupa posiadała 827 RGU mobilnego Internetu(MobilNet) oraz 94 RGU mobilnego głosu (MobilFon) _ - poinformowała spółka.

Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, wyniósł w I kwartale 2010 r. 3,5% (1,15% średniomiesięcznie) wobec 3,2% (1,06% średniomiesięcznie) w I kwartale 2009 r.

Wskaźnik liczby usług (RGU) na jednego abonenta zwiększył się z poziomu 1,75 na koniec I kwartału 2009 r. do 1,86 na koniec I kwartału 2010 r. Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) w I kwartale 2010 r. wyniósł 66,07 zł i wzrósł w stosunku do I kwartału 2009 r. o 7,7%.

Spółka miała 64,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 50,27 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 526,32 mln zł wobec 475,44 mln zł rok wcześniej.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)