Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nepentes rozpoczyna sprzedaż w Rosji

0
Podziel się:

Spółka Nepentes podpisała umowę z rosyjską firmą Akrikhin na prowadzenie dystrybucji dermokosmetyków w Rosji, poinformował prezes spółki Łukasz Butruk.

Nepentes rozpoczyna sprzedaż w Rosji

*Spółka Nepentes podpisała umowę z rosyjską firmą Akrikhin na prowadzenie dystrybucji dermokosmetyków w Rosji, poinformował prezes spółki Łukasz Butruk. Umowa została zawarta na 10 lat, a w pierwszej kolejności na rynku rosyjskim zadebiutuje marka Emolium - linia preparatów na atopowe zapalenie skóry. *

_ W pierwszej kolejności wprowadzamy do Rosji Emolium, ponieważ na tym rynku nie ma tam bezpośredniej konkurencji dla naszych preparatów. Ponadto szacujemy, że segment dermokosmetyków w Rosji będzie rozwijał się najszybciej. Oczekuję, że po uzyskaniu wymaganych rejestracji, pierwsze produkty Emolium będą sprzedawane w rosyjskich aptekach na przełomie II i III kwartału 2009 r. _ - powiedział Butruk podczas konferencji prasowej.

Akrikhin jest firmą farmaceutyczną, zlokalizowaną w okolicach Moskwy i działającą na rynku rosyjskim od 70 lat. Jest właścicielem zakładu produkującego leki w najwyższym standardzie GMP, a portfolio produktów liczy prawie 200 preparatów. Akrikhin jest od 2007 roku kapitałowo i operacyjnie zintegrowany z rosyjskim operatorem polskiej spółki Zakładów Farmaceutycznych Polpharma, jak poinformował Butruk.

_ Szukaliśmy partnera, który bardzo dobrze zna specyfikę rynku, ma sprawnie działającą organizację sprzedaży i jest w stanie z sukcesem wprowadzić produkty Nepentes na wymagający rynek rosyjski. Wybraliśmy firmę, która posiada szeroko rozwinięte kompetencje w obszarze dermatologii i pediatrii oraz w pełni rozbudowaną strukturę organizacyjną niezbędną w dotarciu do rosyjskich lekarzy oraz aptek _ - powiedział Łukasz Butruk.

Według niego, przedstawiciele Akrikhin są obecni w 10 tysiącach aptek na terenie najważniejszych ośrodków miejskich w Rosji. Spółka chce aktywnie uczestniczyć we wdrożeniu Emolium na rynku rosyjskim, ale budżet marketingowy w całości będzie finansowany przez stronę rosyjską.

_ Wzajemne rozliczenia będą prowadzone w polskich złotych, co pozwalają nam zaoferować stabilną cenę dla pacjenta i jednocześnie zmniejszyć ryzyko kursowe. Zgodnie z planem minimalnym, sprzedaż w 2009 roku ma wynieść w Rosji około 600 tys. zł, ale ten zapis powstał wyłącznie ze względu na wymagana formalne w Rosji, a rzeczywiste plany będą korygowanie na bieżąco _ - podsumował Łukasz Butruk.

Prezes wyliczył, że przychody spółki Nepentes ze sprzedaży linii dermokosmetyków Emolium w 2008 roku wyniosły 12 mln zł, po wzroście o około 91% w stosunku do roku 2007. Spółka przewiduje że w perspektywie 2-3 lat dojdzie w Rosji do poziomu sprzedaży, jaką osiąga w Polsce i w 2011 roku sprzedaż Emolium zarówno w naszym kraju, jaki i w Rosji wyniesie ponad 20 mln zł.

_ Liczymy na sukces Emolium, który otworzy Rosję na kolejne linie dermokosmetyków, które możemy wprowadzić jeszcze w tym roku. Prawie na pewno nasze kolejne produkty będą dystrybuowane także przez firmę Akrikhin _ - zapewnił prezes spółki.

Butruk oszacował, że rynek preparatów OTC w Rosji rośnie w tempie 20-30% rocznie i jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Europie. W porównaniu do polskiego rynku OTC jest więc blisko trzykrotnie większy i na tym głównie opiera swój optymizm.

Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa Nepentes miała 16,62 mln zł zysku wobec 13,41 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 109,51 mln zł wobec 86,81 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)