Obecnie Netia posiada w Warszawie 15 tys. wybudowanych linii i planuje, że na koniec 2001 r. ilość linii wybudowanych wyniesie 40 tys. (3% rynku warszawskiego). Od kilku lat Netia działa w okolicach Warszawy świadcząc usługi telekomunikacyjne dla ponad 25 tys. abonentów. Spółka zamierza zainwestować w tym roku ok. 40 mln dolarów w usługi na terenie Warszawy.
Netia ma 8 miesięcy opóźnienia. Spółka miała zamiar podłączyć 7 tys. klientów w 2000 r. Warszawa mimo dużego potencjału (ok. 40% polskiego rynku telekomunikacyjnego, klienci generują wyższe rachunki) jest rynkiem trudnym przez swoje stosunkowo duże nasycenie w porównaniu z innymi terenami koncesyjnymi (32 telefony na 100 mieszkańców, średnia dla kraju - 26). Netia zamierza, do końca 2003 r., pozyskać 230 tys. klientów na tym rynku (obecnie: 600-700 klientów). W 70% mają to być klienci instytucjonalni odbierani TP SA. Będzie to zadanie trudne patrząc na działania Elektrimu, któremu od marca ub.r udało się przyłączyć jedynie ok. 6,2 tys. klientów (56,5% klienci instytucjonalni). Baza klientów Milenium (ok. 12 tys. użytkowników) miała ułatwić Netii dotarcie do klientów instytucjonalnych w Warszawie. W chwili obecnej sprawa przejęcia przez Netię 100% udziałów w spółce jest w sądzie.
Proces inwestycyjny Netii dobiegnie końca w 2002 r. Powiększanie bazy klientów instytucjonalnych (z obecnych 25% do 40% wg zamierzeń spółki) i zmniejszenie inwestycji znacząco poprawi wyniki spółki.