*Netia planuje w przyszłym roku podwoić liczbę abonentów szerokopasmowego internetu. Prezes spółki Mirosław Godlewski podtrzymał prognozy, według których do końca tego roku firma chce przekroczyć 200 tys. abonentów tej usługi, a w połowie 2010 r. - 1 mln. *
"To najważniejszy w tej chwili element naszej strategii i główne źródło zakładanego wzrostu" - mówi Godlewski.
Na realizację tej strategii spółka przeznaczy w sumie 700 mln zł, z czego 200 mln zł to wydatki typu operacyjnego (m.in. marketing, sprzedaż, prowizje), a 500 mln zł - inwestycje.
Według stanu na środę, 9 października, Netia miała ok. 175 tys. abonentów szerokopasmowego internetu.
"W naszej ocenie zdobycie miliona klientów, dzięki inwestycji rzędu 700 mln zł to atrakcyjna propozycja biznesowa" - powiedział Godlewski. Potwierdził, że Netia osiągnie pozytywne przepływy środków pieniężnych w 2010 roku.
Netia zdobyła ponad 42 tys. klientów dzięki agresywnej akcji promocyjnej przeprowadzonej w lecie tego roku. Klienci, którzy podpisali trzyletnie umowy w okresie promocyjnym, przez pierwszy rok nie będą płacili rachunków.
"To była kosztowna operacja, ale gdybyśmy jej nie przeprowadzili, musielibyśmy zdobyć klientów w inny sposób. Być może trzeba by było więcej zainwestować w media, a być może bardziej rozbudować kanały sprzedaży" - powiedział Godlewski. Dodał, że Netia próbuje różnych sposobów zdobycia nowych klientów.
"Najtańsze jest dla nas zdobycie klienta w naszej własnej sieci. Trzeba pamiętać, że mamy 500 tys. linii abonenckich, na których pod koniec ubiegłego roku świadczyliśmy tylko 400 tys. tradycyjnych usług telefonicznych i tylko 57 tys. było wykorzystanych do świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do internetu" - powiedział Godlewski. Podkreślił, że w tym segmencie widzi możliwość potrojenia liczby użytkowników internetu.
"W tym przypadku nie potrzeba żadnej inwestycji w infrastrukturę" - zaznaczył Godlewski. Uznał, że ta grupa klientów może stanowić do nawet 20% z 1 mln planowanych klientów Netii.
Godlewski poinformował, że w II połowie przyszłego roku Netia zacznie oferować usługi konwergentne z operatorem sieci mobilnej Play. Dodał, że spółka nie przeprowadza obecnie analiz dotyczących połączenia Netii i Play, ale pod koniec przyszłego roku ten temat może powrócić.
"Ostatecznie zadecyduje to, czy ewentualna fuzja stworzy wartość dodaną dla akcjonariuszy" - powiedział Godlewski.
Prezes Netii poinformował, że spółka będzie się starała zwiększyć liczbę oferowanych usług.
"Pytanie brzmi 'kiedy', a nie 'czy' operator taki jak Netia będzie musiał posiadać usługi typu 'triple play', włączając w to telewizję. To sposób konkurowania z telewizją kablową, możliwość zwiększenia ARPU, a także metoda zwiększenia lojalności konsumenta" - powiedział Godlewski.
W I połowie 2007 roku grupa Netii miała 88,81 mln zł straty wobec 23,30 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 409,97 mln zł wobec 421,80 mln zł.