Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Netmedia odkrywa swoje plany

0
Podziel się:

Netmedia, spółka z segmentu nowych technologii, która w drugiej połowie października planuje debiut na GPW chce przeznaczyć pieniądze z emisji na konsolidację rynku e-commerce.

Netmedia, spółka z segmentu nowych technologii, specjalizująca się w e-commerce, która w drugiej połowie października planuje debiut na GPW chce przeznaczyć pieniądze z emisji na konsolidację rynku e-commerce. Obecnie prowadzi rozmowy o akwizycji kilku podmiotów z branży.

"Obecnie prowadzimy negocjacje z kilkoma firmami, które są na różnym etapie zaawansowania. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku uda nam się poinformować o finalizacji jednej akwizycji" - powiedział prezes spółki Andrzej Wierzba.

"Interesują nas podmioty z branż, w których działamy tzn. związane z pośrednictwem na rynku nieruchomości i usług turystycznych, ale myślimy też o dywersyfikowaniu działalności i poszerzaniu oferty" - dodał.

Netmedia działa w kilku sektorach rynku e-commerce. Głównymi filarami działalności firmy są: obsługa rynku nieruchomości w zakresie informatyki i prezentacji internetowej oraz rezerwacje hotelowe przez internet. Z oprogramowania MLS autorstwa spółki korzystają pośrednicy handlu nieruchomościami w całej Polsce.

Prezes poinformował, że planowane nowe segmenty działalności to między innymi rozszerzenie usług turystycznych o pośrednictwo w sprzedaży wycieczek, czy biletów lotniczych.

Spółka chce też rozwijać działalność na bazie zarejestrowanych domen internetowych, których posiada ponad sto. Pracuje np. nad stworzeniem portalu filmowego film.pl, chciałaby też oferować usługi związane z e-podpisem.

_ W 2005 roku Netmedia miały 135 tys. zł zysku netto i 883 tys. zł przychodów. W 2006 roku spółka prognozuje osiągnięcie 0,8 mln zł zysku netto i 2,75 mln zł przychodów. W 2007 roku prognoza zakłada wzrost zysku netto do 1,56 mln zł, a przychodów do 4,35 mln zł. _

Wierzba poinformował, że podobna dynamika wzrostu wyników, jak zaprezentowana w prognozie, powinna być utrzymana przez kolejne lata, nie wyklucza kolejnej emisji akcji.

"Zakładamy uzyskiwanie takiej dynamiki wzrostu przez co najmniej kilka lat, będzie ona wspierana przez planowane akwizycje. Pieniądze z emisji chcemy spożytkować jak najszybciej, dajemy sobie na to 12 miesięcy, ale niewykluczone, że zrobimy to w ciągu czterech miesięcy" - powiedział prezes.

"Ponieważ chcemy się dynamicznie rozwijać, niewykluczamy w przyszłym roku kolejnej emisji lub pozyskania innego finansowania, w zależności od sytuacji na rynku" - dodał.

W związku z planowanym dynamicznym rozwojem spółka nie planuje dzielenia się zyskami w postaci wypłaty dywidend.

Z rozpoczynającej się 9 października publicznej oferty do 1 mln akcji serii B spółka chce pozyskać około 4,3 mln zł netto. Ze środków pozyskanych z emisji 3,4 mln zł zostanie przeznaczone na przejęcia, 0,6 mln zł na inwestycje w infrastrukturę, a 0,3 mln zł zasili kapitał obrotowy.

Akcje serii B zostaną zaoferowane w dwóch transzach. 800 tys. akcji trafi do dużych inwestorów, a 200 tys. akcji do inwestorów indywidualnych. Maksymalna cena akcji serii B została ustalona na 5 zł.

_ Oferującym akcje Netmedii jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA. _

Największy pakiet akcji spółki, bo około 70 proc. posiada obecnie prezes Andrzej Wierzba z rodziną. Około 30 proc. walorów należy do wiceprezesa Michała Pszczoły. Nieznaczny pakiet akcji jest też w posiadaniu kilku osób fizycznych.

Netmedia powstała w 2006 roku z przekształcenia AWP Multimedia Sp. z o.o. Przed przekształceniem w spółkę akcyjną AWP Multimedia Sp. z o.o. w roku 2006 przejęła aktywa firmy Net Travel rozszerzając w ten sposób działalność o segment związany z rynkiem turystycznym.

ipo
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)