*Taką informację przekazał Maciej Szymański, prezes spółki._ - Rozmowy w tej sprawie były i są prowadzone. Mam nadzieję, że któreś z nich się powiodą _ - dodał. *
Szymański poinformował o zaniechaniu planów akwizycyjnych dotyczących zakupu większościowego pakietu akcji chorwackiej firmy Magma, która ma około 90 sklepów odzieżowych.
Oprócz Polski NFI jest szczególnie zainteresowany akwizycjami w Rosji, Turcji i Niemczech, jako alternatywą dla rozwoju organicznego.
NFI EM&F w 2011 roku planuje dalsze rozszerzanie sieci i otwarcie kosztem 107-110 mln zł 112 nowych sklepów. W 2010 roku ich liczba wzrosła o 62 punkty do 725. Około 23-28 mln zł pochłonąć ma utrzymanie istniejących sklepów, a 58-61 mln zł inwestycje w logistykę i rozwój kanału internetowego.
NFI Empik M&F ma sklepy w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Turcji i Rumunii. Działalność grupy skupia się na dystrybucji detalicznej i hurtowej produktów w kategoriach: media i rozrywka, produkty dla dzieci oraz odzież i kosmetyki. NFI Empik Media&Fashion prowadzi też szkoły językowe w Polsce, Rosji i na Ukrainie.
W 2011 roku planuje uruchomić pierwsze trzy szkoły językowe w Turcji.