Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

NFI Magna Polonia: Telewizja będzie kosztować 200-300 mln zł

0
Podziel się:

NFI Magna Polonia, do której należy zwycięzca konkursu na operatora telewizji mobilnej INFO-TV-FM, ma zapewnić finansowanie tego projektu.

NFI Magna Polonia: Telewizja będzie kosztować 200-300 mln zł

NFI Magna Polonia, do której należy zwycięzca konkursu na operatora telewizji mobilnej INFO-TV-FM, ma zapewnić finansowanie tego projektu. Koszt inwestycji do 2012 roku ma wynieść 200-300 mln zł - podała spółka w komunikacie.

_ Budowa sieci telewizji mobilnej w Polsce będzie jedną z największych inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną w najbliższych latach. Do 2012 roku wydatki związane z tą inwestycją szacuje się na około 200-300 mln zł. Finansowanie tego projektu zapewni spółce INFO-TV-FM jego strategiczny udziałowiec - fundusz Magna Polonia notowany na warszawskiej giełdzie _ - podał INFO-TV-FM w komunikacie prasowym.

_ Zwycięstwo w przetargu spółki z portfolio funduszu zwiększa wartość aktywów netto budowanej przez nas grupy telekomunikacyjnej. Zaangażowanie funduszu w projekt pozwoli na zoptymalizowanie struktury finansowania w sposób niemożliwy do uzyskania w przypadku samodzielnego startu INFO-TV-FM. Projekt będzie finansowany zarówno instrumentami kapitałowymi jak i długiem, z istotnym udziałem vendor financing _ - powiedział cytowany w komunikacie Albert Kuźmicz, prezes funduszu Magna Polonia.

Urząd Komunikacji Elektronicznej podał w piątek, że INFO-TV-FM wygrała konkurs w technologii DVB-H. Spółka zapłaci za rezerwację częstotliwości 15,1 mln zł.

Oprócz zamojskiej spółki w konkursie startowała Mobile TV utworzona przez Polską Telefonię Cyfrową, P4, Polkomtel oraz PTK Centertel.

_ Zgodnie z postanowieniami konkursu INFO-TV-FM będzie operatorem hurtowym. Stąd nasza wola współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w ten segment rynku, operatorami komórkowymi, nadawcami i operatorami sieci nadawczych. Jestem przekonany, że uzgodnimy warunki współpracy z kluczowymi operatorami telefonii komórkowej, co pozwoli zrealizować cele biznesowe wszystkim uczestnikom rynku mobilnego w Polsce _ - powiedział Zbigniew Gumuliński, prezes spółki.

INFO-TV-FM w złożonej ofercie zobowiązał się do zaoferowania co najmniej 16 programów od przynajmniej 16 dostawców, rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości oraz rozpoczęcia komercyjnego hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych w 3 miesiące od otrzymania rezerwacji częstotliwości.

W październiku 2008 roku UKE ogłosił konkurs na operatora telewizji mobilnej, która do końca maja 2015 roku dostępna będzie w 31 miastach, a potem do końca 2023 roku w całej Polsce.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)