NG2 liczy, że w perspektywie 5 lat jej udział w krajowym rynku obuwniczym wzrośnie do 20-30 proc. Do końca roku zamierza przejąć ok. 25 sklepów od swoich partnerów franczyzowych.
_ - Naszym zdaniem możliwe jest osiągnięcie udziału 20-30 proc. w rynku w perspektywie do 5 lat. Krajowy rynek obuwniczy jest rozproszony i mało nasycony _ - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.
Spółka szacuje, że obecnie jej udział wartościowy w krajowym rynku wynosi ponad 10 proc.
NG2 zamierza do końca roku przejąć sklepy od dwóch swoich franczyzobiorców.
_ Planujemy przejąć sklepy dwóch naszych dużych partnerów, prawdopodobnie w końcówce drugiego półrocza _ - powiedział wiceprezes.
Dariusz Miłek, prezes spółki, dodał, że chodzi o około 25 sklepów franczyzowych z regionu Poznania i Krakowa.
_ To około jedna czwarta obrotów naszej franczyzy _ - powiedział.
Spółka zamierza kontynuować strategię przejmowania swoich partnerów franczyzowych.
Obecnie sklepy franczyzowe odpowiadają za 22 proc. obrotów grupy.
Spółka nie widzi jednak ciekawych konkurencyjnych sieci obuwniczych do przejęcia.
_ Nie widzimy podmiotów, które byłyby wartością dodaną dla naszej sprzedaży, nie widzimy spółek do przejęcia _ - powiedział Nowjalis.
Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy NG2 obejmowała 649 placówek, w tym 237 salonów firmowych CCC w kraju, 41 butików QUAZI, 181 sklepów własnych BOTI, 158 sklepów sieci franczyzowej i 32 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej.
Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach w Polsce i Czechach wzrosła o 31,4 proc. do 114,3 tys. mkw z 87 tys. mkw na koniec czerwca 2008.
W całym 2009 roku NG2 zamierza otworzyć co najmniej 132 sklepy własne.