Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

NG2: Rentowność może wzrosnąć o 10 procent

0
Podziel się:

Wiceprezes NG2: Chcemy wrócić do wysokich marż. Spółka uzna ten rok za udany, jeśli rentowność netto znacząco przekroczy 10 procent.

NG2: Rentowność może wzrosnąć o 10 procent
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

_ - Chcemy wrócić do wysokich marż. Spółka uzna ten rok za udany, jeśli rentowność netto znacząco przekroczy 10 proc _ent - wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.

Spółka informowała wcześniej, że możliwe jest osiągnięcie w tym roku rentowności netto na poziomie przynajmniej 11-12 proc. przy przychodach przekraczających 1,1 mld złotych.

W 2009 roku NG2 miało 922,7 mln zł przychodów, 113,3 mln zł EBIT i 86,6 mln zł zysku netto.

Wiceprezes podtrzymuje, że sprzedaż w sklepach porównywalnych NG2 wzrośnie w tym roku dwucyfrowo w każdej z sieci.

_ - To ambitne zadanie, ale naszym zdaniem jest to do zrobienia _ - powiedział Nowalis.

W I kwartale 2010 sprzedaż w sklepach porównywalnych CCC wzrosła o 1,5 procent.

_ - W kwietniu sprzedaż like-for-like w CCC spadła o 30 proc., w pierwszym tygodniu maja wzrosła o 10 proc. Licząc narastająco od początku roku sprzedaż LFL spadła o 10,1 proc. Ten poziom nas nie zadowala, liczymy, że teraz będzie znacząco iść w górę _ - powiedział Nowjalis.

Zysk netto grupy NG2 w I kwartale 2010 roku wzrósł do 5,1 mln zł z 4,6 mln zł w I kw. 2009 roku. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 2,3 mln złotych.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł prawie 9,2 mln zł wobec 7,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i był znacznie wyższy od oczekiwań rynkowych zakładających 4,8 mln zł EBIT.

Przychody wzrosły do 195,7 mln zł z 162,6 mln zł w I kwartale 2009 roku. Analitycy spodziewali się, że przychody wyniosą 196 mln zł.

_ - Wyniki uważamy za dobre, były też lepsze od oczekiwań analityków, głównie dzięki mniejszym kosztom funkcjonowania _ - powiedział Nowjalis.

Dodał, że na przykład w sieci CCC koszty sprzedaży w I kwartale spadły średnio o 2,7 proc., w tym czynsz i pochodne spadły o ponad 10 proc. rok do roku.

Na koniec marca 2010 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 699 placówki, w tym: 262 salony firmowe CCC w kraju, 48 butików QUAZI, 223 sklepy własne BOTI, 40 salonów firmowych CCC w Republice Czeskiej, 126 sklepów sieci franczyzowej - w tym 65 sklepów BOTI.

Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach zlokalizowanych na terenie kraju wzrosła o prawie 22 proc. do 119,6 tys. m2 (98,2 tys. m2 na koniec marca 2009), a powierzchnia sklepów franczyzowych spadła o 23 proc. do 21,4 tys. m2.

Spółka podtrzymuje, że może otworzyć w tym roku co najmniej 78 nowych salonów, z czego 30 salonów CCC, 38 BOTI i 10 salonów CCC w Czechach.

Spółka nie planuje wzrostu sieci Quazi. Otwierane są nowe placówki tej marki, ale jednocześnie te, które nie rokują na przyszłość są zamykane albo przerabiane na inny format.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)