Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Autostrada z Tuszyna do Radomska za trzy lata. Strabag i Budimex dostaną pół miliarda

46
Podziel się:

Ten odcinek praktycznie domknie budowę autostrady A1. Z północy na południe Polski i odwrotnie będzie można już w 2021 roku przejechać szybką trasą. Oferta Strabagu i Budimeksu została oceniona najwyżej w przypadku odcinka z Tuszyna do Radomska.

Maszyny wyjadą na budowę jak tylko Strabag i Budimex zaktualizują dokumentację
Maszyny wyjadą na budowę jak tylko Strabag i Budimex zaktualizują dokumentację (Reporter Poland)

Ten odcinek praktycznie domknie budowę autostrady A1. Z północy na południe Polski i odwrotnie będzie można już w 2021 roku przejechać szybką trasą. Oferta Strabagu i Budimeksu została oceniona najwyżej w przypadku odcinka z Tuszyna do Radomska.

W budowie jest już od dwóch lat odcinek A1 do Częstochowy i ma zostać oddany w 2019 roku. Żeby dokończyć całą linię północ-południe, przez środek Polski trzeba jeszcze dociągnąć autostradę z Tuszyna pod Piotrkowem Trybunalskim do Radomska. I właśnie na ten odcinek, kończący wieloletnią i kosztującą dotąd 15 mld zł budowę A1, wybrano wykonawców.

W przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad najwyżej oceniona została oferta konsorcjum Strabagu i Budimeksu (z udziałem w konsorcjum po 50 proc.), warta 465,97 mln zł netto. Chodzi o budowę łącznie 80 km drogi, a konkretnie autostrady A1 Tuszyn (bez węzła) - od km 335 do km 399 oraz odcinka C od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzłem) od km 376 do km 392.

Zobacz także: Zobacz też: Nowe przepisy dla jeżdżących po autostradach Wydanie: 9 kwietnia 2018

Najwyższa ocena nie oznacza wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej. Postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało jeszcze ostatecznie zakończone. GDDKiA wezwała Budimex do złożenia do dnia 3 lipca aktualnych oświadczeń i dokumentów.

Termin zakończenia robót określono na 32 miesiące od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Budimex może zrezygnować

Za mało jest ludzi, a ceny materiałów rosną - mówił ostatnio prezes Budimeksu. Spółka analizuje, czy przedłuży ważność najkorzystniejszych ofert złożonych samodzielnie i w konsorcjum w przetargach na odcinki dróg A1 i S61.

Może to oznaczać, że Budimex stwierdzi, że nie opłaca mu się budować lub że ryzyko jest za duże. Z czego to ryzyko wynika? Z wzrostu cen materiałów budowlanych.

- Jeżeli nie będzie waloryzacji cen, wprowadzonej do kontraktów podpisanych po 1 stycznia 2016 r. - bo to nas wszystkich boli - to my też będziemy mieli problemy i to jasno komunikujemy - podkreślił.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

budownictwo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
sdfg
6 lat temu
Za 120zł + VAT
Kopernik
6 lat temu
Przy tego typu materiałach przydałaby się mapa. Zawsze dobrze robi.
Kierowca
6 lat temu
Lub na odwrót......? To co będzie jednokierunkowa....? :-)))))
Ha ha
6 lat temu
To bracia Węgrzy będą jeździć nad polskie morze
Eryk
6 lat temu
Zróbcie mi autostradę ze wschodu Polski do Niemiec do lepszego życia i nazwijcie ją drogą do życia. :) Niedlugo wyjezdzam z tego syfu zwanego Polską. (afryka europy) Tak mówią o nas na zachodzie. I mają racje.
...
Następna strona