Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange Polska przewiduje dalszą presję cenową

0
Podziel się:

Spółka oczekuje, że konkurencyjność będzie w najbliższym czasie nasilała się, głównie w segmencie przesyłu danych.

na zdjęciu: Bruno Duthoit, prezes spółki
na zdjęciu: Bruno Duthoit, prezes spółki (Źródło biuroprasowe.orange.pl)

Orange Polska spodziewa się utrzymania presji cenowej na rynku komórkowym w drugiej połowie roku. Spółka oczekuje, że konkurencyjność będzie w najbliższym czasie nasilała się, głównie w segmencie przesyłu danych, w przeciwieństwie do cen rozmów oraz wiadomości tekstowych, gdzie presja ta może maleć - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

Zarząd Orange Polska liczy na to, że oferty uruchomione przez operatora w pierwszej połowie roku nabiorą tempa w drugiej jego połowie, co pozytywnie przełoży się na wyniki operacyjne grupy.

Zdaniem Vincenta Lobry, członka zarządu Orange Polska odpowiedzialnego za marketing i strategię, największym wyzwaniem dla spółki w nadchodzących kwartałach będzie monetyzacja rosnącego przesyłu danych w technologiach mobilnych._ _

_ - Zużycie danych przez użytkowników rośnie w tempie trzycyfrowym i będziemy potrzebowali znaczących inwestycji, aby móc korzystać na tym wzroście _ - powiedział Lobry.

Przedstawiciele Orange poinformowali, że od połowy sierpnia operator będzie chciał zwiększyć miesięczny limit przesyłu danych w nju mobile do 3 GB z 1 GB obecnie. Grupa liczy na to, że ten ruch pomoże zwiększyć użycie przesyłu danych wśród użytkowników tańszej marki.

Zarząd Orange Polska nie chciał odpowiedzieć, podczas konferencji, na pytanie, jak przedłużający się start aukcji częstotliwości LTE wpłynie na propozycję wypłaty dywidendy za 2014 rok._ _

_ - Informacje na temat dywidendy będziemy przedstawiać w lutym przyszłego roku _ - powiedział Maciej Nowohoński, dyrektor finansowy grupy._ _

_ - Jak dotąd nie otrzymaliśmy konkretnych informacji o harmonogramie aukcji, ale liczymy, że zostanie ona uruchomiona w sierpniu lub wrześniu _ - dodał prezes Bruno Duthoit.

Orange spodziewa się w drugiej połowie roku sezonowo wyższych nakładów inwestycyjnych. Grupa pracuje jednocześnie nad rozwiązaniami, które pozwolą poprawić zarządzanie kapitałem obrotowym, jednak przedstawiciele operatora nie ujawnili o jakie pomysły chodzi. Podali za to, że Orange pozostanie w drugim półroczu selektywne w zakresie polityki reklamowej.

Orange Polska podał w piątek wyniki za drugi kwartał. Raportowany zysk EBITDA wyniósł 996 i okazał się o prawie 3 proc. wyższy od konsensusu. Zysk skorygowany sięgnął 1,040 mld zł.

Przychody grupy skorygowane o wpływ regulacji wyniosły 3,084 mld zł wobec oczekiwanych przez analityków 3,074 mld zł.

Raportowany zysk operatora okazał się tym samym o 2,9 proc. wyższy niż rok wcześniej, przychody spadły tymczasem o 5,4 proc.

Wynik netto grupy wzrósł o 23,7 proc. do 94 mln zł, wobec 76 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się tymczasem 92 mln zł zysku.

Organiczne przepływy pieniężne Orange Polska wyniosły w drugim kwartale 325 mln zł, wobec 189 mln zł rok temu. Po pierwszym półroczu przepływy wyniosły 482 mln zł. W raporcie Orange Polska potwierdziło całoroczny cel dla organicznych przepływów pieniężnych, czyli wypracowanie co najmniej 1,1 mld zł.

Orange Polska w drugim kwartale 2014 roku pozyskało netto 66 tys. klientów telefonii komórkowej, czyli nieco mniej niż 70 tys. nowych klientów netto z pierwszego kwartału tego roku.

Na koniec czerwca Orange Polska miało 418 tys. klientów usług pakietowych Orange Open, utrzymując tym samym tempo wzrostu wynoszące 66 tys. nowych klientów na miesiąc.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)