Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange Polska spodziewa się poprawy w...

0
Podziel się:

Grupa widzi ponadto osłabienie presji cenowej na rynku komórkowym, jednak poziom konkurencji pozostaje jej zdaniem wysoki.

Orange Polska spodziewa się poprawy w...
(Antonio Muñoz Palomares/Dreamstime)

Orange Polska spodziewa się poprawy sprzedaży w segmencie internetu w drugiej połowie roku, jednak zaznacza, że na wzrost średniego przychodu na użytkownika trzeba będzie poczekać. Grupa widzi ponadto osłabienie presji cenowej na rynku komórkowym, jednak poziom konkurencji pozostaje jej zdaniem wysoki - poinformowali na konferencji przedstawiciele grupy.

_ - Spodziewamy się poprawy w tym segmencie, szczególnie w drugiej połowie roku. Pracujemy nad wieloma inicjatywami, które mają pomóc nam w sprzedaży internetu szerokopasmowego, m.in. na polu regulacyjnym. Przedstawiamy również klientom nowe oferty, m.in. oferty konwergentne _ - powiedział członek zarządu, Vincent Lobry._ - Poprawa ARPU w segmencie internetowym to kwestia dłuższego czasu _ - dodał.

Liczba usług dostępu szerokopasmowego Orange Polska dla rynku detalicznego spadła w pierwszym kwartale o 16 tys. do 2,285 mln w stosunku do 2,301 mln na koniec grudnia. Tymczasem w czwartym kwartale 2013 roku spadek w tej dywizji wyniósł 4 tys. usług.

Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP wyniósł w pierwszym kwartale 60,5 zł wobec 60,9 zł w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Prezes Orange Polska, Bruno Duthoit, poinformował na konferencji, że w segmencie usług komórkowych Orange Polska obserwuje obecnie migrację do usług abonamentowych oraz wzrost znaczenia taryf sim-only w tym segmencie. Spółka widzi też mniejszą presję cenową na rynku komórkowym, ale jak powiedział prezes _ konkurencja pozostaje na wysokim poziomie _.

Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec pierwszego kwartału 15,395 mln w porównaniu z 15,325 mln w czwartym kwartale 2013 r. Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł w pierwszym kwartale 31,8 zł wobec 32,8 w czwartym kwartale 2013 roku.

Orange Polska planuje kontynuować aktywne podejście marketingowe, co będzie wpływało na koszty sprzedaży w drugim kwartale oraz całej drugiej połowie roku.

W pierwszym kwartale spółka znacząco poprawiła wskaźniki kosztów pozyskania i utrzymania klienta, co wynikało m.in. z optymalizacji procesów wewnętrznych.

_ - Poprawa procesów jak najbardziej jest do utrzymania w kolejnych okresach, natomiast trzeba pamiętać o naszej aktywności marketingowej, która będzie wysoka _ - powiedział Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansowych.

Przedstawiciele Orange Polska poinformowali, że przepływy pieniężne grupy będą się w kolejnych kwartałach poprawiać. Podtrzymany został całoroczny cel wypracowania co najmniej 1,1 mld zł przepływów. W pierwszym kwartale organiczne przepływy pieniężne wyniosły 157 mln zł. W piątek Orange Polska podało wyniki za pierwszy kwartał tego roku.

ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o Orange Polskai o pozostałych spółkach z GPW

Skonsolidowany zysk EBITDA grupy wyniósł 1,142 mld zł i okazał się nieco wyższy od konsensusu na poziomie 1,122 mld zł. EBITDA skorygowana o pozytywny wpływ sprzedaży Wirtualnej Polski wyniosła 951 mln zł. Tu analitycy spodziewali się 946,3 mln zł.

Przychody operatora telekomunikacyjnego wyniosły w I kw. 2,995 mld zł i były o 2 proc. niższe od oczekiwań. Zysk netto wyniósł 271 mln zł i przebił konsensus na poziomie 229 mln zł. Różnica ta wynikała głównie z niższego od prognoz podatku dochodowego. Kurs Orange Polska o godz. 12.30 spada po 0,69 o proc. do 10,08 złotego.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)